Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Ney) | CNE 412 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses ve makamlarla ilgili etütleri analiz eder. | ||
2 | Seçilmiş olan örnek eser etüt ve alıştırmaları sınıflandırır | ||
3 | Kendi başına egzersizler yapar. | ||
4 | Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları yapar. | ||
5 | Örnek eserlerle ilgili kayıtları kullanır. | ||
6 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılmasını yapar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Tekrar | Geçmiş dönemde öğrenilen konuların tekrarı |
2 | Kürdili Hicazkâr Makamı | Geçmişten günümüze Kürdili Hicazkâr makamı hakkında teorik bilgiler |
3 | Kürdili Hicazkar Saz Semai 1. ve 2.Hane | Kürdili Hicazkâr saz semâi 1. ve 2. hane eserinin bona ve solfej olarak okunması |
4 | Kürdili Hicazkar Saz semai 3. ve 4. hane | Kürdili Hicazkâr saz semainin 3.ve 4. hanelerinin bona ve solfej olarak çalışılması |
5 | Kürdili Hicazkar Saz semai 3. and 4. hane | 3.ve 4. hane notalarının üslup ve tavır özelliklerine göre çalışılması |
6 | Zeki Arif Ata Ergin Şehnaz's Song “Beni ataşlara salan” | Şehnaz makamında eser örneklerin kayıtlarının dinletilmesi |
7 | Eserin müzikal analizi tekrarı ve yorumlanması | Beni ataşlara salan isimli eserin değişik sanatçılardan kayıtlarının dinletilmesi |
8 | Süsleme teknikleri | Eserin cümle dönemleri ve motiflerinin analizinin ortaya konulması |
9 | Süslemeler üzerine çalışmalar | Glissandoların parmak ve vibrato ile incelenmesi |
10 | Süslemelerde parmak çalışması | Klasik üslupta yapılan süslemelerle ilgili eserlerin kayıtlarının dinlenmesi |
11 | Örnek çalışmaların kayıtları | Sosyal medya ve dijital paylaşım platformlarındaki örnek çalışma kayıtları |
12 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılması | Dijital paylaşım platformlarındaki klasik icra kayıtlarının incelenmesi |
13 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılması | Dijital paylaşım platformlarındaki klasik icra kayıtlarının incelenmesi |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |