Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı V (Kaval) CKV 411 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İlgili makam dizilerindeki etüdleri çalgı üzerinde uygular.
2 Segâh, nihavent, makamları ile ilgili etütleri ve icra eder.
3 İlgili makam dizilerindeki eserleri icra eder.
4 Çalgı ile doğaçlama, taksim ve geleneksel açış yapar.
5 Çalgı üzerinde geleneksel Türk Halk Müziği tavırlarını icra eder.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geçmiş dönemin tekrarı Çagı IV te öğrenilmiş olan konuların tekrar edilerek hatırlatılması
2 Nihavent dizisinin kaval üzerinde uygulanması, bununla ilgili etütler ve eser çalışmaları Nihavent makamı hakkında bilgilerin araştırılması, eserlerin bulunması, öncelikle öğretim elemanı tarafından nihavent makanınınkavalda seslendirilmesi,
3 Hicazkar dizisinin kaval üzerinde uygulanması, ilgili etüt ve eser çalışmaları Hicazkar makamı hakkında nazari bilgilerin araştırılması, bununla ilgili örnek eserlerin bulunması, öğretim elemanı tarafından önce hicazkar makamının seslendirilmesi, daha sonra öğrenciler tarafından uygulatılması,
4 Misket dizisinin kaval üzerinde uygulanması Misket dizisinin teorik olarak tarifinin yapılması, örnek eserlerin öğretim elemanı tarafından seslendirilmesi
5 Evvelim sen oldun ahirim sensin isimli türkü Misket dizisinde çalılanan Kırşehir yöresine ait türkünün önce öğretim elemanı tarafından icrası daha sonra öğrenciler tarafından icra edilmesi
6 Transpoze çalışmaları Transpoze ne demektir, nerelerde kullanılır, bununla ilgili nazari bilgiler, kaynak araştırmaları, uygulamalar
7 Yaylalar içinde Erzurum yayla, Kıbrıs Zeybeği Türkülerin bona olarak okutulduktan sonra, solfejinin yapılması, daha sonra öğretim elemanı tarafından icrası, sonra öğrenciler tarafından 1.bölümün icrası
8 Genel değerlendirme Bugüne kadar öğrenilen bilgilerin sınav yoluyle tekrar edilmesi
9 Kavalda 1. pozisyon ile ilgili eser çalışmaları 1. Pozisyon ile ilgili etütler, Eser araştırmaları, bu düzendeki seslerin hatırlatılması
10 Abum, Başındaki Yazma, Halime, Daldalan Barı, Tutam Yar Elinden, Erzurumdan Çevirdiler Yolumu Türkülerin öğretim elemanı tarafından icra edilmesi ve bu yolla, Kavalda 1. pozisyon seslerinin hatırlatılması
11 Açış, Taksim çalışmaları Açış, taksim kavramlarının teorik olarak araştırılması, öğretim elemanı tarafından taksim örneklerinin verilmesi, daha sonra öğrenciler tarafından taksim uygulamaları
12 Süreli açış çalışmaları, serbest açış çalışmaları, Öğretim elemanı tarafından sınıf içerisinde, süre tutularak belli bir bir dizi ile sınırlandırılan açış çalışmaları ve serbest açış çalışmalarına örnek uygulamalar
13 Segâh dizisinin kaval üzerinde uygulanması Segâh dizisinin teorik olarak incelenmesi ve kava üzerindeki perdeleri, önce öğretim elemanı tarafından etütler üzerinde seslendirilmesi, daha sonra öğrenciler tarafından uygulanması
14 Genel Tekrar Öğrenilen bilgilerin sınav yoluyle tekrar edilmesi.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 3 8 24
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5