Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Repertuvar Tsm Iv REM 322 6 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak.

Dersin İçeriği

Şed ve mürekkep makamlarda büyük formda eserler ile çeşitli makamlarda solistik vasfı yüksek eserlerin icrası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir.
2 Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir.
3 Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir.
4 Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hicazkar makamında yürük semai usülünde eser (Zekai Dede)
2 Hicazkar makamında curcuna usülünde eser(Tatyos Efendi)
3 Müstear makamında aksak usülünde eser (Şakir Ağa)
4 Hüzzam makamında aksak usülünde eser (Rakım Elkutlu)
5 Dügâh Kâr (Hacı Faik Bey)
6 Dügâh makamında devr-i hindi usülünde eser (Hacı Faik Bey)
7 Şehnaz Sengin Semai (Yahya Nazım Efendi)
8 Ara sınav
9 Şehnaz ve Şehnaz Buselik makamında aksak usülünde eser (Tanburi Mustafa Çavuş)
10 Zavil Ağır Semai (Küçük Mehmed Ağa)
11 Mahur makamında curcuna usülünde eser (Hacı Arif Bey)
12 Saba makamında aksak usülünde eser (Zeki Arif Ataergin)
13 Kürdilihicazkar makamında curcuna usulünde eser (Suphi Ziya Özbekkan)
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 40
1. Ara Sınav 60
Toplam 100
1. Final 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 150
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 6 6
Final 1 14 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5