Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müzik Endüstrisine Giriş DKS 431 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Konservatuvar öğrencilerinin  öğrenci oldukları dönemde ve mezun olduktan sonraki dönemdeki müzik endüstrisi ile olan ilişkilerini ve iş alanlarının tanıtılması ve buna göre kendilerinin geliştirilmesi gereken yönlerinin geliştirilmesi ve hedeflerinin belirlenmesi 

Dersin İçeriği

Müzik Endüstrinin tanımı,  müziğin Türkiye'deki endüstriyel boyutu, konservatuvar öğrencilerinin istihdam edilebileceği iş alanları, kurumsal ilişkiler konusundaki iletişim tecrübe ve bilgi, akademik cv (özgeçmiş) hazırlama,   

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konservatuvar mezunlarının iş olanakları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Formasyon derslerinin işlevini öğrenir.
3 Mesleği ile ilgili kurumlar ile iletişime geçme ve kendi profilini ortaya koyma becerisini kazanır.
4 Bireysel ve toplu müzik dersleri verir.
5 Müzik sektörü hakkında bilgi sahibi olur ve kendi yeterliliklerine uygun alanları belirler.
6 Müzik mesleği ile ilgili projeler üretir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik ve mezuniyet sonrasında müzikle ilgili alanlarda istihdam edilmesi Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik döneminde ve mezuniyet sonrasında çalışabilecekleri alanların araştırılması
2 Müzik sektörünün konservatuvar öğrencisinden beklentileri Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaret yaptığı alanların belirlenmesi
3 Müzik endüstrisi ve konservatuarlar arasındaki ilişkiler Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaret yaptığı alanların belirlenmesi
4 Müzik sektörü ve konservatuvarlar arasındaki ilişkiler Konservatuvar öğrencilerinin bulunduğu şehirdeki müzik sektörü hakkında alan araştırması yapması
5 Konservatuvar öğrencisi profilinin müzik sektöründen algılanışı. Türkiyede konservatuvar öğrencilerinin müzik sektörü ve müzik mesleği konusundaki algılarının araştırılması
6 Pedagojik formasyon derslerinin pratikteki uygulamaları Öğretmenlik formasyonu derslerinin müzik öğretmenliği mesleğindeki karşılıklarının araştırılması
7 Enstrüman becerisinin müzik öğretmenliği seçimindeki yeri ve önemi Enstrüman ve piyano çalma becerisinin müzik öğretmenliği mesleğindeki öneminin tartışılması
8 Genel tekrar Öğrenilen bilgilerin ara sınav aracılığıyla tekrar edilmesi
9 Konservatuvar eğitimiyle müzik sektöründe serbest çalışmalar ile ilgilenmenin yolları Müzik sektöründe bireysel olarak yapılabilecek serbest çalışmaların araştırılması
10 Proje üretme Müzik mesleği ile ilgili müzik sektöründe ticari anlamda yeni projeler üretilmesi
11 Belediyeler bünyesinde açılan müzik ve enstrüman icracılığı kursları Okulun bulunduğu il veya ilçelerde belediyeler tarafından açılan halk eğitim merkezi ve diğer kurumsal faliyetler hakkında bilgi toplanması
12 Birebir ve toplu müzik dersleri Enstrüman veya toplu müzik derslerinin nasıl yapılabileceği konusunda ön bilgiler
13 Enstrüman yapım ve satımı Enstrüman yapılm bölümü öğrencisi olmayan öğrencilerin de bu konuyla ilgili becerilerininin ve isteklerinin tartışılması
14 Genel tekrar Bu dönemde öğrenilen bilgilerin yıl sonu final sınavı ile tekrar edilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim görevlisi Dr. Cengiz Atlan  ders notları   

Ders Kaynakları

Özcan Demirel "Eğitimde Program Geliştirme" Ali Uçan "Müzik Eğitimi" Nuray Senemoğlu "Gelişim Öğrenme ve Öğretim"  

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 3 8 24
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5