Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Repertuvar Tsm III REM 321 5 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK
Dersi Verenler Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak.

Dersin İçeriği

Acem aşiran,Mahur,Nihavend ve Sultan-ı Yegah makamlarında 10 zamanlıya kadar usüllerde eserlerin icrası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir.
2 Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir.
3 Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir.
4 Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Acem aşiran makamında beste formunda eser (Zekai Dede)
2 Acem aşiran makamında ağır aksak uslünde eser.(Bimen Şen)
3 Acem aşiran makamında düyek usülünde(Sadettin Kaynak) ve semai usülünde(Aleko Bacanos) eserler
4 Acem aşiran makamında ağır düyek usülünde eser.(Faize Ergin)
5 Mahur makamında müsemmen usülünde eser.(Lemi Atlı)
6 Mahur makamında müsemmen usülünde (Hacı Arif Bey)ve aksak usülünde eserler. (Dede Efendi)
7 Mahur makamında semai usülünde (Münir Nureddin Selçuk) ve aksak usülünde(Neveser Kökdeş)eserler.
8 Ara sınav
9 Nihavend makamında yürük semai formunda eser.(Tanburi Ali Efendi)
10 Nihavend makamında aksak/semai usullerinde eser (Rakım Elkutlu)
11 Nihavend makamında semai usülünde eser.(Civan Ağa)
12 Sultan-ı yegah makamında ağır semai formunda eser.(Dede Efendi)
13 Sultan-ı yegah makamında yürük semai usülünde eser.(Dede Efendi)
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Kısa Sınav 1 6 6
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4