Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Armoni II ARM 302 6 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri

TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV

Önerilen Seçmeli Dersler

TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk müziği makam dizileriyle eşliğinde, Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra  yan derece akorları ile Armoni dersinin daha uygulamalı ve işlevsel bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. 

Dersin İçeriği

Yan derece akorları, sekvens akorlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. Gösterip Yaptırma,
2 Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. Gösterip Yaptırma,
3 Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. Gösterip Yaptırma,
4 Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Koro armonisine giriş • Soprano melodisinin armonize kuralları • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
2 Melodilerdeki geçit seslerin kullanımı • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
3 Melodilerdeki işleyici seslerin kullanımı • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
4 Melodilerdeki akor dışı seslerin kullanımı (Süspansiyon). Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
5 Melodilerdeki akor dışı seslerin kullanımı (öncelem, kaçış notası) • Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
6 Bas partisinin armonizesi • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
7 Koro armonisinde şifreli bas partisinin armonizesi. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
8 Vize sınavı
9 Koro armonisinde Geçit 6/4 akorlarının kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
10 Koro armonisinde İşleyici 6/4 akorlarının kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
11 Armonik sekvens'e giriş (Marş armoni). Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
12 Yönelme konusuna giriş. V7 akoruyla yönelme örnekleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
13 Modülasyon kavramına giriş ve akraba tonlara modülasyon. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
14 Koro armonisinde 7’li akorlar ve kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.
Kaynaklar
Ders Notu

Zarife Bakihanova Armoni

Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları

Tchaikovsky Armoni

Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music.

Ders Kaynakları

Zarife Bakihanova Armoni

Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları

Tchaikovsky Armoni

Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 3 9
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4