Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Armoni I ARM 301 5 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri

TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV

Önerilen Seçmeli Dersler

TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk müziği makam dizileriyle eşliğinde, Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra  yan derece akorları ile Armoni dersinin daha uygulamalı ve işlevsel bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. 

Dersin İçeriği

Hicaz makam dizisi temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder.
2 Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir.
3 Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler.
4 Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder.
5 Verilen bas ya da soprano ezgisini çok seslendirmeyi kurallarına uygun olarak yapar.
6 Akora yabancı sesleri ve kurallarını düzeyine uygun egzersizler yardımıyla değerlendirir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Armoni nedir, Dizi türleri nedir. Akor nedir, kaç tür akor vardır. Akorların melodik durumları nedir neye göre belirlenir. Tonalite bilgisine giriş. 5’li ve 4’lü çemberi
2 Dizilerde derecelendirme Tonik subdominant ve dominant akorlarına giriş. Kadans ve türleri nedir. Motif, cümle ve periyot bilgisi (örnek eserlerin analizi) 4 sesli armoni yazım kuralları (partiler) Eşlik ve melodi partileri nedir. Eşlik ve türleri nedir.
3 5’li majör ve minör akorların kullanımı soprano melodisi eşliğine giriş. • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
4 6’lı akorların oluşumu ve kullanım prensipleri • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
5 6/4 akorların oluşumu ve kullanım prensipleri • Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
6 Bas partisine giriş • Verilen bas partisini armonize etme • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
7 Şifreli bas partisine giriş. • Verilen şifreli bas partisini armonize etme • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
8 Vize haftası
9 Yan derece akorlarına giriş • ii. Derece ve ii6 akorunun kullanım prensipleri • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
10 iii. Derece ve akorunun kullanım prensipleri ve frigyen kadans • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
11 VI. Derece ve akorunun kullanım prensipleri ve kırık kadans • Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
12 VII. Derece ve akorunun majör ve minör tonlarda kullanım prensipleri Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
13 Kadans 6/4 ve V. ve I. Derece akorlarının birleşimi • Periyot formunda melodilerin armonizesi • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
14 Dominant 7’li akoruna giriş • Dominant yedili akoru ve kullanım prensipleri • Örnek eserler üzerinde dominant 7’li akorunu çözümünün incelenmesi • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği
Kaynaklar
Ders Notu

Zarife Bakihanova Armoni

Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları

Tchaikovsky Armoni

Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music.

H. Bekir Kurşunet Armoni ders notları

Ders Kaynakları

Zarife Bakihanova Armoni

Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları

Tchaikovsky Armoni

Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music.

H. Bekir Kurşunet Armoni öğretim programı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. X
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 3 9
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4