Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Solfej ve Nazariyatı V | THS 305 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere ileri derecede solfej, deşifre ve dikte becerisi kazandırabilmek. |
Dersin İçeriği | Yöreler özelinde farklı usul kalıpları ve farklı makamsal yapılarda örnek eserler üzerinde deşifre ve solfej çalışmaları, THM Kaynak Kişiler üzerine araştırma çalışmaları, TRT THM Repertuvarı örnek eserler üzerinde Melodik, Makamsal ve Usul/Ritim yönünden analiz çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teke Region exemplary solfege studies, maqam and rhythmic analysis studies | |
2 | Teke Region sample work solfeggio exercises, dictation and sight-reading exercises | |
3 | Solfege works, maqam and rhythmic analysis studies in Zeybek Type | |
4 | Solfeggio, dictation and sight-reading exercises in Zeybek genre | |
5 | Konya Region sample work solfege studies, maqam and rhythmic analysis studies | |
6 | Konya Region sample work solfeggio exercises, dictation and sight-reading exercises | |
7 | Silifke Region sample work solfege studies, maqam and rhythmic analysis studies | |
8 | Sample works of Silifke Region solfeggio exercises, dictation and sight-reading exercises | |
9 | Yozgat Region sample works solfege studies, maqam and rhythmic analysis studies | |
10 | Yozgat Region sample work solfeggio exercises, dictation and sight-reading exercises | |
11 | Yozgat and Konya Regions exemplary solfege studies, maqam and rhythmic analysis studies | |
12 | Yozgat and Konya Regions exemplary solfeggio exercises, dictation and sight-reading exercises | |
13 | Dictation and sight-reading exercises | |
14 | Dictation and sight-reading exercises |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğr. Gör. M. Kürşad Türkay Ders Notları |
Ders Kaynakları | TRT THM Repertuvarı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |