Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma II TMB 102 2 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK
Dersi Verenler Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin müziksel işitme, okuma ve yazma becerilerinin gelişimini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Müzik teorisi, tonalite, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik dikte, melodik dikte, poliritmik solfej.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Basit ölçülerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar.
2 Sol ve anahtarında ve Fa anahtarlarında solfej çalışmaları yapar.
3 Dikte ve deşifre yapar
4 Tonalite bilgisini kavrar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramların tekrarı.
2 Tonalite ve Majör ton biligisi. Fa anahtarında ritmik okuma ve solfej çalışmaları.
3 Do Majör dikte, deşifre çalışmaları. Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları.
4 Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları.
5 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması.Fa anahtarında solfej çalışmaları.
6 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması.
7 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
8 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
9 Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
10 Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
11 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
12 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
13 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
14 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Nail Yavuzoğlu, 

Muammer Sun, Solfej 2, Nail Yavuzoğlu, Uygulamalı Müzik Teorisi 1, Albert Lavignac Solfej 1A, Ülkü Özgür ve Salih Aydoğan, Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6