Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Algoritma ve Programlama BBP 103 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK
Dersi Verenler Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilgisayar programlaması ile ilgili algoritma, akış diyagramları ve yapısal programlama gibi temel kavramları öğretmektir.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Algoritma ve programlama mantığı bilir
2 Bir problemin akış diyagramını oluşturabilir
3 Akış diyagramı oluşturulmuş bir problemin programını gerçekleştirebilir
4 C programa dili program geliştirme arayüzünü kullanabilir
5 C programlama dilini kullanarak program oluşturabilir
6 C programlama dilinde dizileri kullanabilir
7 C programlama dilinde altprogram yapısını kullanabilir
8 C programlama dilinde dosya yapısını kullanabilir
9 C programlama dilini kullanarak grafik ve animasyon oluşturabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Programlama, temel kavramlar ve programlama dilleri
2 Algoritma akış şemaları
3 C Programlama dili yapısı (Değişkenler, veri tipleri)
4 Operatörler
5 Seçimli yapılar (if, if/else)
6 Seçimli yapılar (if, if/else)
7 Döngüler
8 İç içe döngüler
9 Diziler (Tek boyutlu)
10 Diziler (Çok boyutlu)
11 Fonksiyonlar
12 Sıralama Algoritmaları
13 Arama algoritmaları
14 Dosyalama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2 Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
3 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
5 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
6 Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9 sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
3. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5