Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Zy'de Öğretim Uyarlamaları OEO 002 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Ders notu

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Zihin yetersizliği olan çocukların performanslarına, yeteneklerine, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun olarak sınıfın fiziksel düzeni, amaçlar, öğretim yöntemleri, kullanılan materyaller, öğretim içeriğinin sunumu ve ölçme değerlendirme konusunda gerekli uyarlama/düzenlemelerin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Zihin yetersizliği olan çocukların öğrenme biçimleri; bireyselleştirme kavramı ve eğitimdeki önemi; bireyselleştirme için yapılması gerekenler; öğretimi uyarlama; öğretimin içeriğinde yapılan uyarlamalar; öğretimin sunumunda yapılan uyarlamalar; özel eğitim sınıflarında ve okullarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; kaynaştırma/bütünleştirme sınıflarında bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri; akademik ve akademik olmayan alanlara yönelik uyarlama örnekleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretim uyarlamaları tanımı ve genel çerçevesini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
2 Öğretim uyarlamaları yapmanın önemi ve gerekliliğini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem,
3 Öğretim uyarlamaların ilkelerini açıklar/örneklendirir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Öğretim uyarlamalar yapmanın yasal çerçevesi. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Fiziksel uyarlamaları açıklar/örneklendirir. Örnek Olay, Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Dersin amaçlarında gerçekleştirilebilecek uyarlamaları açıklar/örneklendirir. Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
7 Dersin sunumunda gerçekleştirilebilecek uyarlamaları/örneklendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Proje, Rol Oynama, Soru-Cevap,
8 Değerlendirme uyarlamalarını açıklar/örneklendirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretim uyarlamaları tanımı ve genel çerçevesi Ders Notu
2 Öğretim uyarlamaları yapmanın önemi ve gerekliliği Ders Notu
3 Öğretim uyarlamaları ilkeleri Ders Notu
4 Öğretim uyarlamaları yapmanın yasal çerçevesi Ders Notu
5 Öğretim uyarlamaları sınıflandırılması Ders Notu
6 Fiziksel uyarlamalar Ders Notu
7 Fiziksel uyarlamalar Ders Notu
8 Öğretimsel uyarlamalar: Amaçlarda gerçekleştirilebilecek uyarlamalar Ders Notu
9 Ara sınav Ders Notu
10 Öğretimsel uyarlamalar: Amaçlarda gerçekleştirilebilecek uyarlamalar Ders Notu
11 Öğretimsel uyarlamalar: Sunumda gerçekleştirilebilecek uyarlamalar Ders Notu
12 Öğretimsel uyarlamalar: Sunumda gerçekleştirilebilecek uyarlamalar Ders Notu
13 Öğretimsel uyarlamalar: Değerlendirme uyarlamaları Ders Notu
14 Final sınavı Ders Notu
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notu

Ders Kaynakları

Ders notu

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 3 5 15
Final 1 10 10
Ara Sınav 1 5 5
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,76
Dersin AKTS Kredisi 4