Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anatomi I | DHF 114 | 1 | 3 + 1 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BAYLAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN BAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güncel mesleki uygulamalarda karşılaşılan tıbbi problemlerin anatomik temellerinin kavranması |
Dersin İçeriği | Anatomik terminoloji, osteoloji, artroloji, myolojiye giriş // Üst ve alt ekstremitelerin kemik, eklem, kas ve sinir yapıları // Aksiyal iskelet kemik ve toraks eklemleri // Baş ve boyun yapıları // Toraks // Sistemler ( Solunum, Dolaşım, Sindirim, Üriner, endokrin, Erkek ve kadın genital, Sinir sistemine giriş ve duyu organları ) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anatomik terminoloji hakkında yorum yapabilmek, anatomik terimlerin anlamlarını söyleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Anatomik terminoloji hakkında yorum yapabilmek, anatomik terimlerin anlamlarını söyleyebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Osteoloji, artroloji ve myolojiye kavramlarını anlayabilmek. İnsan hareket sistemi hakkında terimler ile yorum yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Osteoloji, artroloji ve myolojiye kavramlarını anlayabilmek. İnsan hareket sistemi hakkında terimler ile yorum yapabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Solunum sistemini oluşturan unsurların adlarını, yerleşimlerini, beslenmelerini, komşuluklarını bilmek. Bu yapıların işleyişlerini açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Solunum sistemini oluşturan unsurların adlarını, yerleşimlerini, beslenmelerini, komşuluklarını bilmek. Bu yapıların işleyişlerini açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Sindirim sistemini oluşturan organ ve yapıları görevleri, arterleri, venleri ile beraber açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Sindirim sistemini oluşturan organ ve yapıları görevleri, arterleri, venleri ile beraber açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
9 | Dolaşım sistemini oluşturan organ ve yapıların adlarını bilmek. Bu yapıların yerleşimlerini, görevlerini açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
10 | Sinir sistemini oluşturan unsurların adlarını, yerleşimlerini, beslenmelerini, komşuluklarını bilmek. Bu yapıların işleyişlerini açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
11 | Kafa kemiklerini adlandırabilmek. Bu kemiklerin birbirleriyle eklemleşmelerini kavrayabilmek. Kafa kemiklerinde oluşmuş orbita, burun, ağız boşluğu gibi özel yerleri tanımlayabilmek. Cranium yapısını özetleyebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
12 | Kafa kemiklerini adlandırabilmek. Bu kemiklerin birbirleriyle eklemleşmelerini kavrayabilmek. Kafa kemiklerinde oluşmuş orbita, burun, ağız boşluğu gibi özel yerleri tanımlayabilmek. Cranium yapısını özetleyebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
13 | Kafa kemiklerini adlandırabilmek. Bu kemiklerin birbirleriyle eklemleşmelerini kavrayabilmek. Kafa kemiklerinde oluşmuş orbita, burun, ağız boşluğu gibi özel yerleri tanımlayabilmek. Cranium yapısını özetleyebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
14 | Kafa kemiklerini adlandırabilmek. Bu kemiklerin birbirleriyle eklemleşmelerini kavrayabilmek. Kafa kemiklerinde oluşmuş orbita, burun, ağız boşluğu gibi özel yerleri tanımlayabilmek. Cranium yapısını özetleyebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
15 | SCALP ve yüz kaslarını tanımlamak. Yüz kaslarının görevlerini ve sinirlerini açıklayabilmek. Yüzde ve SCALP'te bulunan arter, ven, sinir ve lenf yapılarını açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
16 | Temporomandibular eklem ve çiğneme kaslarını açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
17 | Ağız bölgesini, diş yapısını, tükürük bezlerini arter, sinir, ven yapılarıyla beraber açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
18 | Ağız bölgesini, diş yapısını, tükürük bezlerini arter, sinir, ven yapılarıyla beraber açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
19 | Burun bölgesini yerleşim, kıkırdak, kemik, arter, ven, sinir ve işleyişleriyle beraber açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
20 | Larynx'in yerleşimini açıklayabilmek. Larynx'i oluşturan kıkırdakları sayabilmek. Larynx'in hareketleri ve ses oluşumu hakkında bilgi sahibi olabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
21 | Pharynx'in yerleşimini tanımlayabilmek. Pharynx'in hareketlerini açıklayabilmek. Komşuluklarını sayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
22 | Sinir sistemini oluşturan unsurların adlarını, yerleşimlerini, beslenmelerini, komşuluklarını bilmek. Bu yapıların işleyişlerini açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
23 | Fossa temporalis, fossa infratemporalis, fossa pterygopalatina adlı kafa boşluklarını sınırları ve yerleşimleriyle açıklamak. Her bir boşluğun içindeki önemli oluşumları görevleriyle beraber açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
24 | Fossa temporalis, fossa infratemporalis, fossa pterygopalatina adlı kafa boşluklarını sınırları ve yerleşimleriyle açıklamak. Her bir boşluğun içindeki önemli oluşumları görevleriyle beraber açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
25 | Fossa temporalis, fossa infratemporalis, fossa pterygopalatina adlı kafa boşluklarını sınırları ve yerleşimleriyle açıklamak. Her bir boşluğun içindeki önemli oluşumları görevleriyle beraber açıklayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
26 | Baş ve boyun bölgelerini tanımlamak. Baş ve boyun içerisinde bulunan organları açıklayabilmek. Boyun bölgesindeki kemik, kas, arter, ven, sinir ve organ yapılarını açıklayabilmek. Boyun üçgenlerini anlatabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
27 | Baş ve boyun bölgelerini tanımlamak. Baş ve boyun içerisinde bulunan organları açıklayabilmek. Boyun bölgesindeki kemik, kas, arter, ven, sinir ve organ yapılarını açıklayabilmek. Boyun üçgenlerini anlatabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
28 | Baş ve boyun bölgelerini tanımlamak. Baş ve boyun içerisinde bulunan organları açıklayabilmek. Boyun bölgesindeki kemik, kas, arter, ven, sinir ve organ yapılarını açıklayabilmek. Boyun üçgenlerini anlatabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomik terminoloji -1 | Bir anatomi atlasının önceden incelenmesi |
2 | Anatomik terminoloji -2 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
3 | Osteoloji, artroloji ve myoloji (Hareket sistemine Giriş -1) | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
4 | Osteoloji, artroloji ve myoloji (Hareket sistemine Giriş -2) | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
5 | Solunum Sistemi Anatomisine Giriş -1 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
6 | Solunum Sistemi Anatomisine Giriş -2 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
7 | Sindirim Sistemine Giriş -1 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
8 | Sindirim Sistemine Giriş -2 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
9 | Dolaşım Sistemine Giriş | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
10 | Sinir Sistemine Giriş -1 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
11 | Kafa Kemikleri -1 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
12 | Kafa Kemikleri -2 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
13 | Kafa Kemikleri -3 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
14 | Kafa Kemikleri -4 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
15 | SCALP ve yüz kasları | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
16 | Temporomandibular eklem ve Çiğneme kasları | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
17 | Ağız Anatomisi -1 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
18 | Ağız Anatomisi -2 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
19 | Burun | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
20 | Larynx | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
21 | Pharynx | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
22 | Sinir Sistemine Giriş -2 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
23 | Fossa pterygopalatina | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
24 | Fossa infratemporalis | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
25 | Fossa temporalis | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
26 | Baş ve Boyun yapıları - Pratikler -1 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
27 | Baş ve Boyun yapıları - Pratikler -2 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
28 | Baş ve Boyun yapıları - Pratikler -3 | Konunun önceden bir anatomi kitabından çalışılması, anatomi atlaslarından incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | anatomi kitap ve atlasları... |
Ders Kaynakları | 1: ANATOMİ Cilt1-2- ed: Prof.Dr.Kaplan Arıncı, Prof.Dr.Alaittin Elhan 2: HER YÖNÜYLE ANATOMİ– ed: Prof.Dr.Yasin Arifoğlu 3: OZAN ANATOMİ- ed: Prof. Dr. Hasan Ozan 4: ANATOMİ- ed: Prof. Dr. K Mine Ergun, Prof. Dr. Mürvet Hayran 5: SİSTEMATİK ANATOMİ- ed: Prof. Dr. Figen Gövsa Yıldırım 6: CLINICALLY ORIENTED ANATOMY- 7th edition- ed: Keith L. Moore 7: TOPOGRAFİK ANATOMİ- ed: Prof. Dr. Mehmet Yıldırım 8: Sağlık Bilimlerine Yönelik Anatomi- ed: Doç. Dr. Nüket Göçmen Karabekir 9: Netter Anatomi Atlası |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 56 | 3 | 168 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 2 | 56 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |