Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Konuşma Becerileri | ELT 013 | 9 | 6 + 0 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ, Dr.Öğr.Üyesi RIZWAN UL HUQ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin kişilerarası, grup ve topluluk önünde konuşma gibi farklı bağlamlarda gereken sözel iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Özgün dilin analizi ve kullanımı için düzenlenmiş anlamlı aktiviteler yoluyla konuşma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında öğrencilerin dili akıcı kullanmalarını sağlayacak kelime bilgilerinin artırılması amaçlanmaktadır. Öğrenciler bu ders kapsamında işlenilen tartışmalı konular içerisinde geçen kelimeleri, atasözleri ve deyimleri edinirler. Bu dersin diğer bir amacı ise öğrencilerin yaptıkları hatalar konusunda farkındalıklarını artırıp, diyaloglarda kullanılan yaygın dil bilgisi kurallarına hakim olmalarını sağlayıp öğrencilerin konuşma becerilerinin artırılmasıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fikirlerini gerçeklerle destekleyip ifade edebilir ve komplike bilgiyi aktarabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Telaffuzu doğru vurgu ve tonlama kullanabilmesi sayesinde anlaşılırdır. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Durumsal ve deyimsel olarak uygun kelimeleri kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | |
4 | Birbirleriyle tutarlı bilgileri cümle ve söylem düzeyinde sözlü olarak organize eder. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, | |
5 | Doğru dilbilgisi kurallarını kullanarak konuşulan bağlamda sunulan bilgiyi aktarır. | Anlatım, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı ve akışı hakkında bilgilendirme | |
2 | Bölüm ikinci sınıf öğrencileriyle mülakat yapma, video kaydı. | |
3 | Kendini tanıtma, hayatındaki önemli insanları tanıtma, kişisel özelliklerden bahsetme ve karşılaştırma yapma | Kısa sınav 1 sunumları |
4 | Çocukluk anılarıyla ilgili konuşmalar | |
5 | Fotograf ve resimlerin tanıtılması. | |
6 | Hayvanlar ve yaşam alanlarıyla ilgili konuşmalar | |
7 | Gelenekler ve görenekler üzerine konuşmalar. Teknolojinin bunlar üzerine etkileri. | |
8 | Tarihi mekanlar hakkında konuşmalar. | |
9 | Tarihi bir kişilik üzerine konuşmalar. 4-5 dakikalık kısa konuşmalar hazırlamak. | ARA SINAV 1 |
10 | Tarihi bir kişilik üzerine konuşmalar. 4-5 dakikalık kısa konuşmalar hazırlamak. | |
11 | Taşımacılık. Geleceğin taşıma şekilleri. | |
12 | Çevre. Çevre ve çevreye duyarlı enerji elde edilmesiyle ilgili konuşmalar. | |
13 | 4-5 dakikalık bir konuşma ve sunum hazırlama. | Kısa sınav 2 sunumları |
14 | Dönemin genel bir değerlendirmesi | |
15 | 4-5 dakikalık bir konuşma ve sunum hazırlama. | |
16 | Sağlık ve zindelik konusunda konuşmalar | |
17 | Buluşlar ve yeni icatlar konusunda araştırma ve konuşma çalışmaları | |
18 | Kendi icat edeceği bir cihaz, alet vb. hakkında konuşma ve sunum hazırlama | kısa sınav 3 sunumları |
19 | Kendi icat edeceği bir cihaz, alet vb. hakkında konuşma ve sunum hazırlama | |
20 | Moda üzerine konuşmalar. Modanın kişiye maliyeti. | |
21 | Modanın çevremiz üzerine etkileri konusunda tartışmalar. | |
22 | Ekonomi ve öğrencilerin ekonomiye katkıları konusunda konuşmalar. | |
23 | Ted.com üzerinden bir video izlenmesi ve video üzerine tartışmalar; Para mutluluk getirir mi? | ARA SINAV 2 |
24 | Cinsiyet eşitliği. | |
25 | Öğrencilerin cinsiyet eşitliği üzerine fikir beyan etmeleri, konuşma hazırlamaları | Kısa sınav 4 sunumları |
26 | Öğrencilerin cinsiyet eşitliği üzerine fikir beyan etmeleri, konuşma hazırlamaları | |
27 | Daha önceden belirlenmemiş bir konu üzerine konuşma yapma. | |
28 | Dönemin genel değerlendirmesi ve final bilgilendirmeler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ostrowska S., Jordan N., with Sowton C. (2019) Unlock 3, Cambridge University Press, UK |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | ||||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | ||||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | ||||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | ||||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | ||||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sözlü Sınav | 4 | 5 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 0 | 3 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 2 | 0 |
Toplam İş Yükü | 203 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |