Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kıtalar Coğrafyası SBE 014 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ
Dersi Verenler Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı yeryüzündeki kıtaların genel coğrafi özelliklerini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Kıta ve okyanus kavramları. Yeryüzündeki kıtalar ve okyanusların ana hatları ile tanıtılması. Kıtaların (Asya, Avrupa, Afrika, Amerika, Okyanusya ve Antarktika) genel fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kıta ve okyanuslarla ilgili kavramları genel olarak bilir. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
2 Asya kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir ve yorumlar. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
3 Avrupa kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir ve yorumlar. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
4 Afrika kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir ve yorumlar. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
5 Amerika kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir ve yorumlar. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
6 Okyanusya kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir ve yorumlar. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
7 Antarktika kıtasının genel coğrafya özelliklerini genel olarak bilir ve yorumlar. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri, Çoktan Seçmeli Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kıta ve okyanus kavramları.Genel bilgiler Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
2 Yeryüzündeki kıtalar ve okyanuslar Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
3 Asya kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
4 Asya kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
5 Avrupa kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
6 Avrupa kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
7 Ara sınav
8 Afrika kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
9 Afrika kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
10 Amerika kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
11 Amerika kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
12 Okyanusya kıtası: Genel fiziki coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
13 Okyanusya kıtası: Genel beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
14 Antarktika kıtası: Genel fiziki, beşeri ve ekonomik coğrafya özellikleri Kaynaklardan ilgili bölüm okunacak.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

*Gümüş, E. ve Güçlü, Y. (Editörler), Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası.  Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2006.

*Atalay, İ., Dünya Coğrafya Atlası ve Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri. İnkilap Yayınevi, İstanbul, 2009

*Atalay, İ., Coğrafya Atlası, İnkilap Kitapevi Yayını, İstanbul, 2010.

*Atalay, İ., Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası.  2. bs., Meta Basımevi, İzmir, 2001.

*Güney, E., Türkiye’nin Komşuları: Ülkeler Coğrafyası - Jeopolitik.  Çantay Kitabevi, İstanbul, 2002.

*Şahin, C., Ülkeler Coğrafyası.  Geliştirilmiş 2. bs., Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara, 2001.

*Gözenç, S., Orta ve Güney Amerika Ülkeler Coğrafyası.  İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1993.

*Gözenç, S., Afrika Ülkeler Coğrafyası I. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları, İstanbul, 1995.

*Gözenç, S., Güneybatı Asya “Orta Doğu” Ülkeler Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul, 1999.

*Wheeler, J. H. ve Kostbade, J. T., World Regional Geography.  Saunders College Pub.,  Philadelphia, 1990.

*Backler, A. ve Lazarus, S., World Geography.  Mcdogual, Littell, New York, 1986.

*Bacon, P., World Geography: The Earth And Its People. Harcourt Brace Jovanovich, Orlando, 1989.

*Şeşen, R., İslam Coğrafyacılarına Göre Türkler ve Türk Ülkeleri.  2. Baskı, Tarih Türk Kurumu, Ankara, 2001.

*Özey, R., Afrika Coğrafyası. 1. bs., Aktif Yayınevi, İstanbul, 2009.

*Özey, R., Amerika Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2007.

*Özey, R., Asya Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2008.

*Özey, R., Avrupa Coğrafyası. 2. Baskı, Aktif Yayınevi, İstanbul, 2012.

*Özey, R., Okyanusya Coğrafyası. Aktif Yayınevi, İstanbul, 2007.

*Özey, R., Tabiatı, İnsanı ve İktisadı İle Türk Dünyası.  Öz Eğitim Yayınları, İstanbul, 1996.

*Atalay, İ., Resimli ve Haritalı Ansiklopedik Dünya Coğrafyası.  İnkılap, İstanbul, 2001.

*Güngördü, E., Kıtaların Genel Coğrafyası. Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2007. 

*Güngördü, E., Devletler Coğrafyası (Eğitim Fakülteleri İçin Siyasi - Fiziki - Beşeri Ve Ekonomik Yönü İle).  Asil Yayın Dağıtım, Ankara, 2006. 

*Güner, İ. ve Ertürk, M., Kıtalar Ve Ülkeler Coğrafyası.  6.bs., Nobel Akademik Yayıncılık,  Ankara, 2014.

*Özey, R., Türkiye ve Komşu Ülkeler Coğrafyası.  Aktif Yayınevi, İstanbul, 2010.

*Gözenç, S., Avrupa Ülkeler Coğrafyası. Çantay Kitabevi, İstanbul, 1998.

*Köksal, A., Afrika, Genel ve Ülkeler Coğrafyası.  Hatiboğlu Yay.,  Ankara, 1999. 

*Atasoy, E., Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası.  2. bs.,  Ezgi Kitabevi , Bursa, 2010. (E Kitap)

*Özey, R., Coğrafya, Sosyal Bilgiler ve Sınıf Öğretmenliği Bölümleri İçin Dünya ve Ülkeler Coğrafyası. Aktif Yayınevi,  İstanbul, 2005.

*Özey, R., Dünya Denkleminde Ortadoğu Coğrafyası : “Ülkeler - İnsanlar - Sorunlar”.  5. bs.,  Aktif Yayınevi, İstanbul, 2012.

*Özey, R., Dünya Platformunda Türk Dünyası Coğrafyası : Ülkeler, İnsanlar ve Sorunlar. Genş. 6. bs., Aktif Yayınevi / İstanbul, 2009.

*Özey, R., Türk Dünyası Coğrafyası, Aktif Yayınevi, İstanbul,2019.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sosyal bilgiler eğitimini destekleyen tarih, coğrafya, sosyoloji, antropoloji, siyaset bilimi gibi sosyal bilim disiplinlerine ilişkin teorik bilgiler kazanır. X
2 Etkin vatandaşlık için gerekli temel insan hakları ve vatandaşlık bilgisine sahip olur, demokratik eğitiminin önemini kavrar.
3 Sosyal bilgiler öğretimde sözlü ve yazılı edebiyat ürünlerinin kullanılmasının gereğini bilir ve uygun etkinlikler hazırlar.
4 Geçmişten günümüze bilim ve teknolojinin gelişimini, teknoloji ve medya okuryazarlığının önemini kavrar.
5 Karakter ve değer eğitiminin sosyal bilgiler eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
6 Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik özel öğretim yöntemlerini öğretim programlarına uygun biçimde etkinlikler hazırlayarak uygular
7 Afetlere ilişkin temel kavramları bilir, afet yönetiminde etik değerleri açıklar, proje örnekleri sunar.
8 Sosyal bilgilerde sanat ve müze eğitiminin önemini kavrar, müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulama etkinlikleri hazırlar
9 Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, araştırma yöntemleri, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemlerini bilir
10 Sosyal bilgiler eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11 Sosyal bilgiler eğitiminde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir X
12 Öğretimi, özel eğitim ve kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilere göre planlama ve uygulama yetkinliğine sahip olur.
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
14 Sosyal bilgiler eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
15 Çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 1 10 10
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 97
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,88
Dersin AKTS Kredisi 4