Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Kültüründe Aile ve Çocuk ECE 015 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde Şenöz

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Kültüründe aile ve çocuk kavramları ile ilgili kuramsal temeli oluşturmak, farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri ile ilgili birikim sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Kültürü’nde çocukluk kavramını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Türk Kültürü’nde çocuk eğitimindeki temel dinamikleri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini, evlilik törenleri ve cenaze merasimlerinin niteliklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Türk Kültürüne genel bakış Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 İslam öncesi Türk sosyal hayatı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 İslam öncesi Türk aile yapısı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 İslam sonrası Türk sosyal hayatı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 İslam sonrası Türk aile yapısı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Türk Kültüründe çocukluk kavramı Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıl içi Sınav
9 Türk Kültüründe çocuk eğitimindeki temel dinamikler Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Anadolu'da aile kültürü Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekler Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi, evlilik törenleri, cenaze merasimleri Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dersin sorumlusu öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar.
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir.
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular.
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir.
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır.
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır.
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 30
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 20 20
Toplam İş Yükü 103
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,12
Dersin AKTS Kredisi 4