Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi ECE 008 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı erken çocuklukta duyu eğitimi konusunda bilgi ve deneyim

Dersin İçeriği

Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde du-yusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eği-tim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Beyin ve beyin gelişimi hakkında bilgisini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Beyin ve öğrenme ilişkisini anlatır Beyin Fırtınası,
3 Normal gelişim gösteren bebeklerin gelişim özelliklerini bellirtir. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. Beyin Fırtınası,
5 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde atipik gelişim gösteren çocukların gelişim özelliklerini anlatır. Beyin Fırtınası,
6 Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimi açıklar. Beyin Fırtınası, Tartışma,
7 Duyuların gelişimi ve desteklenmesi için gerekli olan eğitimsel materyalleri hazırlar. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gelişim Kavramı
2 Beyin ve beyin gelişimi
3 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri
4 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi tipik (normal) gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri
5 Bebeklik ve ilk çocukluk dönemi atipik gelişim gösteren çocukların gelişimsel özellikleri
6 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde gelişimsel değerlendirme ve izlem
7 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde erken müdahale
8 Ara Sınav
9 Duyu Gelişimi, duyuların gelişim özellikleri
10 Gelişim kuramları ve eğitim programlarında duyu gelişimi
11 Özel gereksinimli bebekler ve çocuklarda duyu gelişimi
12 Prematüre bebekler ve duyu gelişimi
13 Duyuları destekleyici ortam ve duyu materyalleri
14 Bebeklik ve ilk çocukluk döneminde duyusal deneyimler ve etkinlikler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ed.Bıçakçı Yıldız M., Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim, Eğiten Kitap.Ankara: 2019

ISBN: 978-605-4757-94-7

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. X
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. X
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
Toplam 60
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 12 12
Final 1 12 12
Ödev 1 12 12
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4