Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları ECE 305 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUAT KOL
Dersi Verenler Doç.Dr. SUAT KOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eslem Gözde FİDE

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde öğrenme süreci hakkında teorik ve uygulama bilgisi ile deneyimini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
2 Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
3 Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
4 Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme
2 Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (pekiştireçler) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıliçi Sınav
9 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Sosyal öğrenme kuramı) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Beyin temelli öğrenme kuramları) Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış güncel ders notları

Ders Kaynakları

(1) Gürol, A. (2018). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları, Efe Akademi: İzmir.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır.
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder.
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır.
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır.
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
14 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 3 9 27
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5