Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokullarda Değer Eğitimi Yaklaşım ve Modelleri SNF 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL
Dersi Verenler Prof.Dr. RÜŞTÜ YEŞİL,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Elife Nur Saydam

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders ile birlikte öğrenci;

1) Değer eğitimi yaklaşım ve modelleri dersine ilişkin temel kavramları öğrenir,

2) Bir eğitim konusu olarak değerlerin kapsam, özellik ve işlevine ilişkin bakış açısı kazanır,

3) Değer eğitiminin birey ve toplu yaşamı açısından önemini fark eder,

4) Türkiye ve dünyadaki değer eğitimi yaklaşım ve modelleri hakkında bilgi edinir,

5) Değer eğitimi modelinin bileşenleri ve bileşenler arasındaki ilişkiyi fark eder,

6) Planlı ve plansız eğitim çerçevesinde Türkiye ve dünyada yapılan değer eğitimi çalışmalarının nicelik ve niteliğine ilişkin bilgi ve farkındalık edinir.

 

7) Ahilik Değer Eğitimi Modelini farklı yönleri ile tanır

Dersin İçeriği

Bir kavram olarak değer, değerlerin özellikleri, işlevleri, değer sınıflamaları, değer-insan ilişkisi, değerlerin bilgi-duygu-beceri boyutları, değer ve eğitim ilişkisi, değer eğitimi kavramı, değer eğitimi süreci, değer eğitimi yaklaşımları, değer eğitimi modelleri, Ahilik Değer Eğitimi Modeli, değer eğitimi modelinin bileşenleri: amaç, ilke, yöntem, ortam ve materyal, değerlendirme, mekân ve zaman, değer eğitimi süreçlerinin değerlendirilmesi, Türkiye ve dünyada değer eğitimi çalışmaları,

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Değer eğitimi yaklaşım ve modelleri dersine ilişkin temel kavramları öğrenir, açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
2 Bir eğitim konusu olarak değerlerin kapsam, özellik ve işlevine ilişkin bakış açısı kazanır, ifadelendirir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 ) Değer eğitiminin birey ve toplu yaşamı açısından önemini fark eder Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Türkiye ve dünyadaki değer eğitimi yaklaşım ve modelleri hakkında bilgi edinir, mukayese eder. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem,
5 Değer eğitimi modelinin bileşenleri ve bileşenler arasındaki ilişkiyi fark eder, analiz eder. Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
6 Planlı ve plansız eğitim çerçevesinde Türkiye ve dünyada yapılan değer eğitimi çalışmalarının nicelik ve niteliğine ilişkin bilgi ve farkındalık edinir, değerlendirmeler yapar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
7 Ahilik Değer Eğitimi Modelini farklı yönleri ile tanır, günümüz uygulamaları ile karşılaştırır. Gözlem, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin temel kavramları ve bir kavram olarak değer
2 Değerlerin özellikleri ve işlevleri
3 Değerleri sınıflama çalışmaları ve değer türleri
4 Değer-insan toplum ilişkisi, değerlerin bilgi-duygu-beceri boyutları
5 Değer ve eğitim ilişkisi: Eğitimin değeri ve değer eğitimi
6 Değer eğitimi süreci ve bileşenleri
7 Değer eğitimi yaklaşımları: Telkin etme ve ahlaki gelişim yaklaşımları
8 Değer eğitimi yaklaşımları: Değerleri belirginleştirme ve karakter eğitimi yaklaşımları
9 Değer eğitimi modelleri: Türkiye’de ve dünyada değer eğitimi çalışmaları ve model arayışları
10 Değer eğitimi modeli örneği: Ahilik Değer Eğitimi Modeli
11 Değer eğitimi modelinin bileşenleri: Amaç ve İlkeler
12 Değer eğitimi modelinin bileşenleri: Yöntem ve Materyaller
13 Değer eğitimi modelinin bileşenleri: Eğitim Ortamı ve Denetim-değerlendirme
14 FİNAL SINAVI
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yeşil, R., Kart, M. ve Aslanderen, M. (2020). Ahilik ve Değer Eğitimi Modeli "ADEM". Konya, Çizgi Kitabevi.

Yeşil, R. (2021). Tohum Sorun: Sorumluluk ve Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları

Ulusoy, K. ve Dilmaz, B. (2019). Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.

Ulusoy, K. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.

Turan, R. ve Ulusoy, K. (Editör) (2019). Farklı Yöneliryle Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.

Aktepe, V. ve Gündüz, M. (Editör) (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Sınıf eğitimi alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla sınıf eğitimi alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
4 Sınıf eğitimi alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
5 Sınıf eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
6 Sınıf eğitimi alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
7 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek sınıf eğitimi alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödev 4 6 24
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Performans Görevi (Seminer) 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 10 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6