Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri Analitiği | UYP 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tedarik zinciri yönetiminde etkin rol oynayan matematiskel modeller ile bilişim destekli modern tekniklerin öğretilmesi ve uygulanması |
Dersin İçeriği | İş zekası ve Analitiğine giriş, Veri madenciliği, metin madenciliği, modelleme ve optimizasyon, veri görselleştirme, biblyometrik analiz |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş zekası kavramını anlar ve iş analitiğinin önemini kavrar | Anlatım, | |
2 | Tedarik zinciri ile iş analitiği arasındaki bağlantıyı kurar | Anlatım, | |
3 | Veri ön işleme süreçlerini anlar ve her türlü analiz için temel süreçleri icra eder | Gözlem, Tartışma, | |
4 | Tedarik zinciri verileri ile kümeleme, sınıflandırma ve zaman serisi analizi yapar | Gözlem, Tartışma, | |
5 | Farklı araçları bütünleştirerek bibliyometrik çalışma hazırlar | Gözlem, Tartışma, | |
6 | Metin ve sosyal medya verisini analiz edebilir | Gözlem, Tartışma, | |
7 | Her türlü analiz sonucu anlar ve efektif bir şekilde görselleştirebilir | Gözlem, Tartışma, | |
8 | Tedarik zinciri problemlerini modelleyebilir ve çözebilir | Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş zekası ve analitiğine giriş | |
2 | Tedarik zinciri analitiği kavramı | |
3 | Veri ön işleme ve hazırlama (Excel, Voyant) | |
4 | Veri madenciliği (Teorik) | |
5 | Veri madenciliği (Uygulama) | |
6 | Metin Madenciliği (Teorik) | |
7 | Metin Madenciliği (Uygulama) | |
8 | Bibliyometrik analiz (R biblioshyny ve Voyant) | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Modelleme ve optimizasyon (Excel) | |
11 | Modelleme ve optimizasyon (Excel) | |
12 | Veri Görselleştirme (Tableau) | |
13 | Veri Görselleştirme (Tableau) | |
14 | Veri Görselleştirme (Tableau) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders içerikleri |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | X | |||||
2 | İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar | X | |||||
3 | Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar | X | |||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler | X | |||||
5 | Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur | X | |||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 32 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 3 | 20 | 60 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |