Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Rekabetçi Üretim Yönetimi | UYP 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Asuman Üstündağ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Rekabette üstünlük sağlamaya yardımcı olacak üretim yönetimi konularında öğrencilerin akademik çalışmalar yapmasına yardımcı olmak amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Kıyaslama, Değişim Mühendisliği, 6-Sigma, Toplam Verimli Bakım, Eş Zamanlı Mühendislik |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yalın üretimle ilgili yapılan araştırmaları tasvir eder ve araştırma modelleri kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Dünya klasında üretimi tanımlar, bu alanda uluslar arası düzeydeki araştırmaların farkındadır ve katkıda bulunacak araştırma modelleri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Kıyaslama ve değişim mühendisliği konularında katkı yapacak araştırmalarda bulunabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | 6 sigmanın yönetsel ve istatistiksel yönünü kavrar ve bu konuda yapılan araştırmaları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Toplam verimli bakımın önemini kavrar ve bu konudaki araştırmalara katkıda bulunacak modeller geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | üretim yönetimi ile rekabette başarı arasındaki ilişkinin önemini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üretim yönetimi ve rekabet ilişkisi | |
2 | Üretim yönetimi ve rekabet ilişkisi | |
3 | Yalın üretim | |
4 | Yalın üretim | |
5 | Dünya klasında üretim | |
6 | Dünya klasında üretim | |
7 | Kıyaslama | |
8 | Kıyaslama | |
9 | Ara sınav | |
10 | Değişim mühendisliği | |
11 | Değişim mühendisliği | |
12 | Altı sigma | |
13 | Altı sigma | |
14 | Toplam verimli bakım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu Üretim Yönetimi, (2013) Lee J. Krajewski,Larry P. Ritzman, Monoj K. Malhotra. Nobel Basın Yayın Çeviri Editörü: Semra Birgün |
Ders Kaynakları | Üretim yönetimi alanında önde gelen dergilerde yayınlanan makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | X | |||||
2 | İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar | X | |||||
3 | Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar | X | |||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler | X | |||||
5 | Etik konular hakkında farkındalık | X | |||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | X | |||||
7 | İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur | X | |||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler | X | |||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir | X | |||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |