Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Yönetimi EIS 505 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı işdünyasında çalışmakta olan ve pazarlama bilgisi konusunda temel bilgisi olmayan kişilerin pazarlamanın tanımı, önemi ve pazarlamanın firmadaki rolü ve görevlerinin güncel ve günlük örneklerle pekiştirilmesi ve öğrencilere pazar odaklı bir bakış açısının kazandırılmasıdır. 

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde pazarlamanın ne olduğu ve ne olmadığı hususundan başlayan tanımsal açıklamalardan sonra pazar çevresi ve pazarlamanın varlık sebebi olan tüketicinin kim olduğu ve tüketici davranışlarına yön veren faktörlerin neler olduğu ortaya konulduktan sonra pazarlama yönetiminin temelini teşkil eden pazar bölümleme-hedef pazar seçimi ve konumlandırma konularına değinilmektedir. Bunları takiben pazarlama faaliyetlerine temel teşkil eden pazarlama karması (ürün-fiyat-tutundurma-dağıtım) konusuna değinildikten sonra pazarlama kontrolü ile pazarlamadaki etik konulara değinilerek gerçek anlamda pazarlamanın ne olduğu ve amacının öğrencilere benimsetilmesi sağlanmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama kavranının ne olduğu ve ne olmadığını açıklar
2 Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklar ve kavramlar arasındaki etkileşimi ortaya koyar
3 Pazarlama yönetimi sürecini gerçek olaylar üzerinden tartışır
4 Pazarlama karması kavramını tartışır ve uygulamada pazarlama karması kurgusu yapar
5 Sürdürülebilir bir bir pazarlama için gerekli şartlara ilişkin bilgi sahibidir ve pazar çevresini analiz eder
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya giriş
2 Pazar ve pazarlama çevresi analizi
3 Tüketici davranışları
4 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi
5 Pazarlamada konumlandırma
6 Pazarlamada değer kavramı - Ürünler
7 Pazarlamada değer kavramı - Hizmetler
8 Pazarlamada fiyatlandırma
9 Ara sınav haftası
10 Pazarlama İletişimi ve tutundurma
11 Dağıtım kanalları ve lojistik
12 Pazarlamada kontrol ve pazarlama analitiği
13 Pazarlamada sürdürülebilirilik ve pazarlama etik konular
14 Pazarlamada yeni gelişmeler ve trendler
Kaynaklar
Ders Notu

Ders bağlamında kullanılan slaytlar ve diğer online materyaller.

Ders Kaynakları

Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2020), Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi - Beta Basım Yayın.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletme temellerini ve ekonomi, finans, pazarlama, muhasebe ve yönetim dahil olmak üzere işletme işlevlerini anladığınızı gösterme X
2 Bir kuruluşun stratejik yönünü ve kurumsal entegrasyonunu değerlendirme X
3 Verilerin ve / veya bilgilerin mantığını, geçerliliğini ve alaka düzeyini tanımlayın ve değerlendirme X
4 Bilgiye dayalı ve uygulanabilir sonuçlar ve öneriler yapıma X
5 Anlaşılır, özlü ve mantıklı iş belgeleri yazma. X
6 Etkili ve anlaşılır sözlü iletişim becerileri geliştirme X
7 Organizasyonların sürdürülebilirliklerine ve sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik öneriler geliştirmek. X
8 Etik çatışmaları analiz etmek ve etkili çözümler üretmek. X
9 Bireysel liderlik tarzlarına göre diğerlerine liderlik yapmak için güçlü yaklaşımlar formüle etmek X
10 Takımlar halinde etkin olarak etkileşimde bulunabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
1. Kısa Sınav 0
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 15 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 166
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,64
Dersin AKTS Kredisi 7