Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri | UİK 590 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma tasarlama ve yürütme becerilerinin oluşturulması için gerekli kavramsal ve uygulamaya dönük yetkinliklerin oluşumuna katkı yapmak. |
Dersin İçeriği | Bilimsel raporların diğer raporlardan farkları Literatür araştırması Araştırma önerisinin hazırlanması Kaynak gösterim yöntemleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma raporunun diğer rapor türlerinden farklarının ayırdına varabilme | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Araştırma için ön çalışma ve literatür araştırma yaparak kaynakları düzenleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Sorunsal belirleyebilme ve araştırma sorusu sorabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Varsayım, önerme ve hipotez geliştirebilme | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
5 | Araştırma sorularına uygun veri edinme yöntemlerini belirleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
6 | Temel veri edinme yöntemlerini kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
7 | Kaynak gösterim kurallarına uygun olarak araştırma raporu yazabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DERSİN TANITIMI VE BİLİMSEL BİR RAPORUN AYIRICI ÖZELLİKLERİ | |
2 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA NEDİR? | |
3 | BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN TEMEL BOYUTLARI VE TEMEL KAVRAMLARI | |
4 | ÖN ARAŞTIRMA VE LİTERATÜR TARAMASI | |
5 | ARAŞTIRMANIN BOYUTLARI İLE ARAŞTIRMA KONULARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ | |
6 | ARAŞTIRMA KONUSUNUN ODAKLANMASI VE ARAŞTIRMA SORUSU GELİŞTİRME | |
7 | ARAŞTIRMA EVRENİ VE ÖRNEKLEM | |
8 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA VERİ 1 | |
9 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA VERİ 2 | |
10 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA VERİ 3 | |
11 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA ETİK | |
12 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZIMI, FORMAT VE REFERANS YÖNETİMİ | |
13 | ARAŞTIRMA ÖNERİSİ BİLEŞEN ÖRNEKLERİ ÜZERİNE ÇALIŞMA | |
14 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA İLE İLGİLİ DİĞER KONULAR VE GENEL DEĞERLENDİRME |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğrencilerle haftalık olarak paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2009). Research methods for |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrenciler İKY alanındaki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | ||||||
2 | Öğrenciler İKY ile ilişkili farklı akademik disiplinlerdeki kuramsal bilgilerini derinleştirir. | ||||||
3 | Öğrenciler İKY alanındaki akademik kaynakları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | X | |||||
4 | Öğrenciler İK uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Öğrenciler İKY alanındaki araştırmalarını farklı kuramsal yaklaşımları da dikkate alarak tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Öğrenciler İKY ile ilgili yazılımları ve programları kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 65 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |