Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ambalaj Tasarımı GIT 422 8 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SEVTAP SARICA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Ambalaj tasarımı ile ilgili temel bilgileri edindirerek, ambalajın yapısal tasarımı, tipografi, illüstrasyon gibi bileşenlerden oluşan uygulamaları ile ambalaj tasarımı hazırlama becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Tasarım ilkelerini kullanarak farklı kullanım alanları ve sektörler için ambalaj tasarımı yapabilmek.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ambalaj endüstrisinde kullanılabilecek tasarımlar üretebilmek
2 Ambalaj tasarımı ve baskı süreci hakkında bilgi sahibi olabilmek
3 Ambalaj tasarımında form, boyut, renk ve işlevselliğe uygun tasarımlar yapabilmek
4 Bir tasarım fikrini geliştirerek 3 boyutlu forma dönüştürüp işlevsel bir ambalaj tasarlayabilmek
5 Fonksiyon form ilişkisini kurarak tasarım yapabilmek
6 Temel grafik tasarım bilgi ve tekniklerini ambalaj tasarımında kullanabilmek
7 Ambalaj tasarımında doğru malzeme kullanım becerisini edinmek
8 Ulusal ve uluslararası çalışmaları ve teknolojiyi takip ederek edindiği bilgileri kendi tasarımlarında kullanabilmek
9 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi
2 Ambalajın tanımı ve kısa tarihi / Ambalaj Örneklerinin Toplanması
3 Araştırılan ambalaj örneklerinin sunumu / Çevreden ve günlük yaşantıdan ambalaj örneklerinin arşivlenmesi
4 Belirlenecek ürün türüne göre ambalaj projesinin tanımlanması
5 Proje ile ilgili araştırılmaların sunumu ve değerlendirilmesi
6 Proje önerilerine ait eskizlerin değerlendirilmesi
7 Proje önerilerinin geliştirilmesi /Sağlıklı ve sürdürülebilir Ambalaj /Ambalajın Geleceği
8 Proje önerisinin detayları, malzeme ve üretim yöntemleri üzerine araştırma ve geliştirmeler
9 Geliştirilen Proje Önerilerinin Değerlendirilmesi
10 Bıçak İzi ve Etiket Tasarımı
11 Ambalaj Üzerinde Renk ve Tipografi Kullanımı
12 Proje İçin Tasarlanan Bıçak İzi, Etiket, Renk ve Tipografi Uygulama Önerilerinin Değerlendirilmesi
13 Model veya maket çalışması
14 Pafta hazırlanması ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

*DIELINE* www.thedieline.com

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 2 3 6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5