Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişime Giriş | GİT 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | SERPİL YILMAZ |
Dersi Verenler | SERPİL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | İletişimin temel kavramlarının ve iletişim türlerinin bilgisi aracılığıyla etkili iletişim becerisi için temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | İletişimle ilgili temel kavramlar, iletişim sürecinin öğeleri, iletişim türleri ve iletişim kuramları dersin içeriğini oluşturur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim türlerini bilir. | ||
2 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim kavramı, tanımı ve tarihi | |
2 | İletişimin süreci ve temel öğeleri | |
3 | Sözlü iletişim | |
4 | Sözsüz iletişim | |
5 | Bilimsel yöntem | |
6 | İletişimin bilimsel serüveni | |
7 | Anaakım İletişim Kuramları | |
8 | İletişim Modelleri | |
9 | Eleştirel Teori ve Eleştirel İletişim Kuramları | |
10 | İletişimin ekonomi politiği | |
11 | İletişim ve Kültürel Çalışmalar | |
12 | Dijital çağ | |
13 | Yeni medya | |
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | John Fiske İletişim Çalışmalarına Giriş Nazife Güngör İletişim -Kuramlar ve Yaklaşımlar Nazife Güngör İletişime Giriş Merih Zıllıoğlu İletişim Nedir? Ünsal Oskay İletişimin ABC’si Anadolu Üniversitesi AÖF İletişim Bilgisi/Medya ve İletişim Michele Mattelart, Armand Mattelart İletişim Kuramları Tarihi Yasin Bulduklu-Su¨leyman Karaçor Kitle İletişim Kuramları Jacques Perriault İletişim Bilimlerinin Unutulmuş Kökenleri David Crowley- Paul Heyer İletişim Tarihi Burak Özçetin Kitle İletişim Kuramları Levent Yaylagu¨l Kitle İletişim Kuramları Werner J. Severin-James W. Tankard, Jr. İletişim Teorileri Derleme Kadife Karanlık 1 ve 2 Ayna Şövalyeleri Asker Kartarı Ku¨ltu¨r, Farklılık ve İletişim Michel Bourse, Halime Yu¨cel İletişim Bilimlerinin Seru¨veni Daniel Chandler, Rod Munday Medya ve İletişim Sözlu¨ğu¨ Oya Tokgöz İletişim Kuramlarına Anlam Vermek Başlangıcından Gu¨nu¨mu¨ze Anglo- Amerikan İletişim Kuramı Sven Windahl, Denis Mcquail İletişim Modelleri - Kitle İletişim Çalışmalarında İrfan Erdoğan İletişimi Anlamak |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |