Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II (Grafik Tasarımı II) | GIT 402 | 8 | 2 + 6 | 5 | 16 |
Ön Koşul Dersleri | Temel Tasarım, Grafik Tasarım, Tipografi, Temel Fotoğrafçılık |
Önerilen Seçmeli Dersler | Deneysel İllüstrasyon |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | BORA ÖZEN |
Dersi Verenler | BORA ÖZEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitirme projesi kapsamında öğrencinin belirlediği proje konusuyle ilgili yaptığı araştırmalar sonucunda elde ettiği bilgilerden oluşan bir grafik tasarım ürünü hazırlayıp uygulamaya hazır hale getirmesi ve dönem sonunda bitmiş bir tasarım ve medya projesi sunmasından oluşmaktadır. |
Dersin İçeriği | Görsel İletişimin başlıca elemanları. Grafik tasarımı belirleyen logo, kurumsal kimlik, yazışma elemanları, afiş, broşür, illüstrasyon vb. tasarlama araçlarının iletişim işlevleri. Grafik tasarımın uygulama alanlarına aktarılmasında tasarlama ve görsel iletişim faktörlerinin tanıtılması, temel bilgilerin verilmesi ve bu alanda uygulamaların yaptırılması. Bir düşünce, olgu, mal ya da hizmet ve kuruluşun tanıtımına yönelik öğeler kullanılarak tasarım ve uygulamaların yaptırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavramak | Proje, | Portfolyo, Performans Değerlendirme, |
2 | Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratabilmek | ||
3 | Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olmak. | ||
4 | Tasarımlarda kullanacak özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturabilmek. | ||
5 | Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek. | ||
6 | Taslakları uygulayabileceği teknik yetkinliğe kavuşmak, tasarım için gerekli bilgisayar programlarını kullanabilmek. | ||
7 | Titiz ve disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak. | ||
8 | Duygu ve düşüncelerini baskıresim, fotograf vb. yöntemlerle estetik düzeyde anlatabilmek. | ||
9 | Etik değerlere bağlı kalmak. Sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri korumak. | ||
10 | Yaşam boyu öğrenme isteği taşımak ve buna zaman ayırmak. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme projesinin kağsamı ve amacı hakkında bilgilendirme. | |
2 | Proje konuları ve fikirlerinin oluşturulması. | |
3 | Seçilen proje konularının fikirlerinin sunulması ve tartışılması. | |
4 | Projeler üzerine görsel ve yazınsal araştırmalar yapılması | |
5 | Edinilen bilgilerin sunumu ve tartışılması | |
6 | Proje üzerine oluşturulan eskizlerin değerlendirilmesi | |
7 | Projenin farklı medyalar üzerinde sunumuyla ilgili fikir üretilmesi | |
8 | Projenin orjinal uygulanmasına başlanması | |
9 | Kompozisyon, renk, tipografi, illüstrasyon ve fotoğraf kullanımlarının değerlendirilmesi | |
10 | Projeyi simgeleyecek bir görselin üç boyutlu bir obje üzerine uygulanması | |
11 | Projenin dijital medya ve sosyal medya platformlarıyla erişilebilir ve etkileşimli olması | |
12 | Projenin bir ayağının basılı bir görsel materyale dönüştürülmesi | |
13 | Projenin son kontrollerinin yapılması | |
14 | Projenin görsel çıktıları ve dijital platformda uygulamalarının sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Görsel iletişim elemanlarının tanıtmak, markanın önemini kavratmak. 2. Grafik tasarımı belirleyen logo, kurumsal kimlik, yazışma elemanları gibi tasarlama araçlarının işlevlerini incelemek. 3. Grafik tasarımın uygulama alanlarına aktarılmasında tasarlama ve görsel iletişim faktörlerini tanıtmak, temel bilgileri kazandırmak ve bu alanda uygulamalar yaptırmak. 4. Bir düşünce, olgu, ürün ya da hizmet tanıtımına yönelik öğeleri kullanılarak tasarım ve uygulamalar yaptırmak. |
Ders Kaynakları | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer), Semboller ve Yorumları (Necmettin Ersoy), Görüntü Estetiği (Levent Kılıç), Yazı İnsanlığın Belleği (Georges Jean), Grafik Tasarım Dergileri, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
3. Proje / Tasarım | 25 |
4. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|