Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II (Film /Video Tasarımı II) | GIT 408 | 8 | 2 + 6 | 5 | 16 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Film ve video alanında proje üretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Film ve video alanındaki bir projeye ilişkin tasarlama, geliştirme ve uygulama süreçlerini içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Film/video projesi tasarlamayı öğrenir | ||
2 | Film/video alanında özgün bir iş ortaya koyar | ||
3 | Lisans süresince edindiği bilgi ve deneyimi video/film alanında eser üretmek için kullanır |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Proje konularının seçimi | |
3 | Araştırma süreci | |
4 | Araştırma Süreci | |
5 | Projenin tasarlanması | |
6 | Projenin yazılması | |
7 | Projenin planlanması | |
8 | Çekim süreci | |
9 | Çekim süreci | |
10 | Kurgu Süreci | |
11 | Kurgu süreci | |
12 | Kurgu Süreci | |
13 | Projenin tamamlanması | |
14 | Gösterim süreci |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi
Film Dilinin Grameri 1 Durağan Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları
Film Dilinin Grameri 2 Oyuncu Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları
Film Dilinin Grameri 3 Oyuncu ve Kamera Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları
Yazmak Eylemi, Ferit Edgü, Sel Yayıncılık
Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, Feridun Akyürek, MediaCat Kitapları
Film Sanatı, David Bordwell , De Ki Yayınları / Sinema Tarihi-Kuramı Dizisi
Film Dili, Robert Edgar-Hunt, John Marland, Steven Rawle, Literatür Yayıncılık
Kısa Film Senaryosu Yazmak, Patrick Nash, Kalkedon Yayıncılık / Sinema Kitaplığı Dizisi
Film Çalışmaları, Andrew M. Butler, Kalkedon Yayıncılık
Kısa Film Yazmak, Ken Dancyger, Pat Cooper, Es Yayınları
Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları
Sinema ve Videoda Kısa Film 1. Kitap Yapım Öncesi, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları
Sinema ve Videoda Kısa Film 2. Kitap Yapım, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları
Film Yapmak Üzerine, James Broughton, Altıkırkbeş Yayınları
Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği, Gerald Millerson, Es Yayınları
Sanat Sineması Üzerine, Ali Karadoğan, De Ki Yayınları
Mühürlenmiş Zaman, Andrey Tarkovski, Agora Kitaplığı
Belgesel ve Deneysel Sinema(Sinemanın İlkleri)Durmuş Akbulut, Etik Yayınları / Sanat Dizisi
Belgesel Film Üstüne Yazılar, Nilüfer Pembecioğlu, Ebabil Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | X | |||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Proje / Tasarım | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 388 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 16 |