Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitirme Projesi II (Film /Video Tasarımı II) GIT 408 8 2 + 6 5 16
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Film ve video alanında proje üretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

 Film ve video alanındaki bir projeye ilişkin  tasarlama, geliştirme ve  uygulama süreçlerini içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Film/video projesi tasarlamayı öğrenir
2 Film/video alanında özgün bir iş ortaya koyar
3 Lisans süresince edindiği bilgi ve deneyimi video/film alanında eser üretmek için kullanır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje yapımı ve aşamalarıyla ilgili genel bilgilendirme
2 Proje konularının seçimi
3 Araştırma süreci
4 Araştırma Süreci
5 Projenin tasarlanması
6 Projenin yazılması
7 Projenin planlanması
8 Çekim süreci
9 Çekim süreci
10 Kurgu Süreci
11 Kurgu süreci
12 Kurgu Süreci
13 Projenin tamamlanması
14 Gösterim süreci
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sinematografi: Kuram ve Uygulama, Blain Brown, Hil Yayınları / Sinema Dizisi

 

Film Dilinin Grameri 1 Durağan Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları

 

Film Dilinin Grameri 2 Oyuncu Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları

 

Film Dilinin Grameri 3 Oyuncu ve Kamera Hareketli Sahneler, Daniel Arizon, Es Yayınları

 

Yazmak Eylemi, Ferit Edgü, Sel Yayıncılık

 

Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, Feridun Akyürek, MediaCat Kitapları

 

Film Sanatı, David Bordwell , De Ki Yayınları / Sinema Tarihi-Kuramı Dizisi

 

Film Dili, Robert Edgar-Hunt, John Marland, Steven Rawle, Literatür Yayıncılık

 

Kısa Film Senaryosu Yazmak, Patrick Nash, Kalkedon Yayıncılık / Sinema Kitaplığı Dizisi

 

Film Çalışmaları, Andrew M. Butler, Kalkedon Yayıncılık

 

Kısa Film Yazmak, Ken Dancyger, Pat Cooper, Es Yayınları

 

Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları

 

Sinema ve Videoda Kısa Film 1. Kitap Yapım Öncesi, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları

 

Sinema ve Videoda Kısa Film 2. Kitap Yapım, Peter W. Rea, David Irving, Es Yayınları

 

Film Yapmak Üzerine, James Broughton, Altıkırkbeş Yayınları

 

Sinema ve Televizyon İçin Aydınlatma Tekniği, Gerald Millerson, Es Yayınları

 

Sanat Sineması Üzerine, Ali Karadoğan, De Ki Yayınları

 

Mühürlenmiş Zaman, Andrey Tarkovski, Agora Kitaplığı

 

Belgesel ve Deneysel Sinema(Sinemanın İlkleri)Durmuş Akbulut, Etik Yayınları / Sanat Dizisi

 

Belgesel Film Üstüne Yazılar, Nilüfer Pembecioğlu, Ebabil Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. X
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. X
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. X
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. X
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. X
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. X
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. X
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. X
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. X
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. X
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. X
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. X
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. X
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 30
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Atölye) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Proje / Tasarım 1 40 40
Performans Görevi (Uygulama) 1 60 60
Ara Sınav 1 80 80
Final 1 80 80
Toplam İş Yükü 388
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15,52
Dersin AKTS Kredisi 16