Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Eğitimi | ILA 314 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA CEVHERLİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlamasını, din eğitimi biliminin alanını, amaç ve görevlerini tanımasını, dini gelişim teorileri ve öğrenme ilişkisini kavramasını, Türkiye´de din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları hakkında bilgi sahibi olmasını, din eğitiminde program geliştirme ve yaklaşımlar ile öğretmen yeterlikleri konusunda bilgilendirmeyi,din eğitiminin güncel meselelerini bilip tartışmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili tanım ve kavramlar,Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi,Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri, Türkiye´de din eğitim ve öğretiminin tarihsel gelişimi, Türkiye´de din eğitiminin hukuki dayanakları, Dini gelişim ve öğrenme,Din öğretiminde program geliştirme ve yaklaşımlar, Din dersi öğretmen yeterlikleri ve eğitimi, Ailede din eğitimi, Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri, Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve din Hizmetleri, Yetişkin din eğitimi, Yüksek Din öğretimi, Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Din eğitimi biliminin alan, amaç ve görevlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiye’de din eğitiminin tarihi süreçlerini açıklar ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Din eğitim ve öğretiminde farklı program ve yaklaşımları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Din dersi öğretmen yeterliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Ailede din eğitiminin temel ilkelerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | İmam Hatip Liseleri ve Diyanet ile ilgili meseleleri bilir ve tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
9 | Yüksek din öğretiminin temel meselelerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Din eğitiminin güncel meselelerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar | |
2 | Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır | |
3 | Türkiyede din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir | |
4 | Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır | |
5 | Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder | |
6 | Etkin yaygın din eğitimi konusunda önermelerde bulunur | |
7 | Din eğitimi bilimi alanındaki farklı yönelişleri değerlendirir | |
8 | Din Eğitimi Biliminin temel özelliklerini tahlil eder | |
9 | Mesleki din eğitiminin özelliklerini ve sorunlarını açıklar | |
10 | Din Eğitim- öğretiminin farklı uygulama alanlarını bilir | |
11 | Diyanet İşleri Başkanlığı, Din eğitimi ve Din Hizmetleri | |
12 | Yetişkin din eğitimi | |
13 | Yüksek Din Öğretimi | |
14 | Din eğitimi ve öğretiminin güncel problemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
[1] Cebeci, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara, Akçağ Yayınları.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | ||||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | ||||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | X | |||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |