Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hücre ve Doku Biyofiziği BMM 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Hücre ve dokuların biyofiziği ile ilgili temel ve ileri bilgilerin verilmesi

Dersin İçeriği

Hücre ve dokuların karakteristik özellikleri, hücre ve dokuların empedans ve sonik karakteristikleri, elektrik akımı ile uyarımları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi Problem Çözme, Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi Problem Çözme, Proje, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi Anlatım, Bireysel Çalışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi Problem Çözme, Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi Tartışma, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar,
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar,
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi Grupla Çalışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Sözlü Sınavlar,
9 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği Anlatım, Tartışma, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi Problem Çözme, Öz Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi Problem Çözme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hücre ve dokular hakkında temel bilgiler Konu ile ilgili literatür taraması
2 Hücre ve dokularda biyoelektrik potansiyelleri Konu ile ilgili literatür taraması
3 Mikro akımlar ve yara iyileşmesinin sabit mikro akımlarla hızlandırılması Konu ile ilgili literatür taraması
4 Mikro akımlarda elektrot tipleri Konu ile ilgili literatür taraması
5 Elektrik akımı ile uyarılmalar Konu ile ilgili literatür taraması
6 Hücre ve dokuların zedelenme akımları Konu ile ilgili literatür taraması
7 Hücre ve dokuların sonik karakteristikleri Konu ile ilgili literatür taraması
8 Hücre ve dokularda karakteristik empedanslar Konu ile ilgili literatür taraması
9 Ultrason ve fiziksel özellikleri, ultrasonun dokularda absorplanma farklılıkları Konu ile ilgili literatür taraması
10 Diagnostik ve terapötik ultrason Konu ile ilgili literatür taraması
11 Hücre ve dokularda biyolojik potansiyel farklarının nedenleri Konu ile ilgili literatür taraması
12 Hücre potansiyelinin oluşmasında iyon derişim farklarının rolü Konu ile ilgili literatür taraması
13 Hücre ve doku iletkenliği Konu ile ilgili literatür taraması
14 Dokuların dielektrik özellikleri ve elektrocerrahi Konu ile ilgili literatür taraması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Biyofizik 2. Baskı / Ferit Pehlivan

[2] The Neurophysics of Human Behavior: Explorations at the Interface of the Brain, Mind, Behavior, and Information, CRC Pres  / Furman M.E. and Gallo F.P

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Biyomedikal Mühendisliği alanında kazandığı bilgileri alanı ile ilişkili farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle birlikte değerlendirip özgün yorumlar ve çıkarımlar yaparak elde ettiği yeni bilgileri toplum yararına faydalı ürünlere dönüştürür. X
7 Biyomedikal Mühendisliği alanında yenilikçi proje gerçekleştirebilme, alandaki proje personelini yetkinliklerine göre projeye dahil etme, iş paketlerini planlama ve yönetme becerilerini gösterir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6