Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalışma Hayatında Kariyer Yönetimi CEK 357 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra YİĞİT

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Örgütsel kariyer yönetimi ve bireysel kariyer yönetimi ile ilgili faaliyetleri aktarmaktır.   Böylelikle öğrencilerin, bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi arasında bağlantı kurmaları da hedeflenmektedir.

 

Dersin İçeriği

Kariyer yönetimi ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları  ve araçları, kariyer devreleri, kariyer sorunnları ve çözümleri, yeni kariyer anlayışları ve bireysel kariyer planlama konularıdır.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar Anlatım, Kısa Cevaplı Testler, Sözlü Sınavlar,
2 Kariyer evrelerini tanımlar ve yorumlar Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Kariyer engellerini yaş, cinsiyet, medeni hal, sektörler açısından irdeler Beyin Fırtınası, Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Kariyer ve performans yönetimi arasında ilişki kurar Anlatım, Problem Çözme, Sözlü Sınavlar,
5 Performans yönetimini tanımlar ve anlatır Problem Çözme, Sözlü Sınavlar, Portfolyo,
6 Performans değerleme planı tasarlar ve geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çalışma hayatında birey, kariyere ilişkin temel kavramlar "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç
2 Yaşam evreleri ve kariyer, meslek ve kariyer seçimi "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç
3 Kariyer yönetimi "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç
4 Örgütsel kariyer geliştirme sistemi "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç
5 Kariyerin değişen doğası, yni kariyer yaklaşımları "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç"
6 Kariyer sorunları, cinsiyet ve kariyer "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç
7 Bireysel kariyer planlama ve geliştirme uygulamaları "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç
8 kariyer ve performans yönetimi arasındaki ilişkinin ortaya çıkartılması ve ilişkisel yararlanım "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
9 Performans değerleme ve performans değerlemeye ilişkin temel kavramlar "Managing Performance Appraisal Systems" Gordon C. Anderson, İşletmelerde İşgören Performansını Değerlendirme" Edip Örücü, Mehmet Ali Köseoğlu, A Handbook of Personnel Management Practice , Michael Armstrong
10 Performans değerleme için amaçların belirlenmesi "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
11 Değerleme yöneteminin tespit edilmesi, Performans değerleme sisteminin kurulması ve geliştirilmesi "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
12 Performans değerleme sisteminin uygulanması I "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
13 Performans değerleme sisteminin uygulanması II "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
14 Uygulama sonuçları analizi, sistem revizyonu, yeni trendler "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL
Kaynaklar
Ders Notu

Yasemin Özdemir, Kariyer Geliştirme Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, 2019

Ders Kaynakları

Serpil Aytaç, Aşkın Keser, Çalışma Yaşamında Kariyer, Umuttepe Yayınları, 2017

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır X
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır X
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar X
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar X
3 Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur X
3 Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilir, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilir, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur X
5 Eleştirel düşünebilir, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilir, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilir ve analiz etme becerisine sahip olur ayrıca inisiyatif kullanabilir X
5 Eleştirel düşünebilir, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilir, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilir ve analiz etme becerisine sahip olur ayrıca inisiyatif kullanabilir X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirebilir X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirebilir X
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur X
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur X
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir X
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir X
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu yazılımları kullanabilme becerisi kazanır X
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu yazılımları kullanabilme becerisi kazanır X
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur X
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 10
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5