Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Bilim ve Teknoloji | CGP 123 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Süreç Becerileri | ||
2 | Temel Bilim Alanları | ||
3 | Yöntem ve Teknikler | ||
4 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | ||
5 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | ||
6 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | ||
7 | Eğitimde Teknolojinin Önemi | ||
8 | Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı | ||
9 | Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi | ||
10 | Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar | ||
11 | Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele | ||
12 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri | ||
13 | |||
14 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Çocukluk Döneminde Bilim Eğitimi | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
2 | Bilimsel Süreç Becerileri | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
3 | Temel Bilim Alanları | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
4 | Yöntem ve Teknikler | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
5 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
6 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
7 | Bilim Etkinliği Planlama ve Uygulama | Kandır ve diğ. (2010) Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
8 | Eğitimde Teknolojinin Önemi | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
9 | Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
10 | Teknolojinin Gelişim Alanlarına Etkisi | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
11 | Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Yazılımlar | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
12 | Teknoloji Kullanımında Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Bağımlılıkla Mücadele | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
13 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
14 | Teknoloji Destekli Okul Öncesi Eğitim Etkinlikleri | Kandır ve diğ. (2010) Kol, S. Eğitimde Teknolojinin Kullanımı (2021). Pegem Akademi. Ankara Okul öncesi dönemde bilim eğitimi. Efil yayınevi. Ankara. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |