Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Hazırlık | YAB 020 | 9 | 20 + 0 | 0 | 0 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. UMUT KAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ARZU ÖZKAN, Öğr.Gör. GÖKHAN YILMAZ, Öğr.Gör. MESUT BARIŞ ÖVÜN, Öğr.Gör. SEDA İLHAN, Öğr.Gör.Dr. UĞUR TOPCU, Öğr.Gör. NAİL ABALI, Öğr.Gör. UMUT KAYA, Öğr.Gör. ERKAN ÖZDEN, Öğr.Gör. EBRU AÇIKALIN, Öğr.Gör. SEMİHA KOZ, Öğr.Gör. ORKUN ÖZTÜRK, Öğr.Gör. KÜBRA NUR AYAZ ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri için ve lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Farklı konularda, ayrıntılı ve anlaşılır bir şekilde kendini ifade edebilir ve bir konunun olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyarak kendi bakış açısını yansıtabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Çok zorlanmadan, belli ölçüde doğal ve akıcı bir dil kullanarak anadilde konuşan birisiyle iletişim kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Soyut ve somut konulara dayalı karmaşık metinlerin ana fikrini anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kendi uzmanlık alanı olan konularda teknik tartışmalar yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Present Simple: positive and negative / Present Simple: Wh- and yes/no questions and short answers Demonstratives: this-that-these-those / Making requests | Speakout Elementary Ünite-1 |
2 | Present Simple / Asking for information | Speakout Elementary Ünite-2 |
3 | Have got- Has got /Adverbs of frequency Making Arrangements | Speakout Elementary Ünite-3 |
4 | There is - there are / Can (possibility) / Shopping | Speakout Elementary Ünite-4 |
5 | Countable-Uncountable Nouns / How much – How many / Ordering in a restaurant | Speakout Elementary Ünite-5 |
6 | Past Simple: positive and negative / Past Simple: Wh- and yes/no questions-short answers Asking follow-up questions | Speakout Elementary Ünite-6 |
7 | Comparatives-Superlatives / Giving directions | Speakout Elementary Ünite-7 |
8 | Present simple -Present continuous Asking for recommendation | Speakout Elementary Ünite-8 |
9 | Can-can't, have to, don't have to / Articles a-an-the / Apologizing | Speakout Elementary Ünite-9 |
10 | Be going to (Future) / will-might-won't / Making suggestions | Speakout Elementary Ünite-10 |
11 | Should-shouldn't / Adverbs / Offering help | Speakout Elementary Ünite-11 |
12 | Present Perfect / Present perfect vs Past simple Telephoning | Speakout Elementary Ünite-12 |
13 | Question forms / Making conversations | Speakout Pre-intermediate Ünite-1 |
14 | Adverbs of frequency / Expressing likes and dislikes | Speakout Pre-intermediate Ünite-2 |
15 | Present Continuous / Be going to for future Questions without auxiliaries Making a phone call | Speakout Pre-intermediate Ünite-3 |
16 | Present perfect + ever/never / Can-have to-must / Giving advice | Speakout Pre-intermediate Ünite-4 |
17 | Past Simple and Past Continuous / Intonation in questions | Speakout Pre-intermediate Ünite-5 |
18 | May-might-will / Seeing the doctor | Speakout Pre-intermediate Ünite-6 |
19 | Purpose-cause-result / Finding out information | Speakout Pre-intermediate Ünite-7 |
20 | Relative Clauses / Quantifiers: too much-many, enough, very / Buying things | Speakout Pre-intermediate Ünite-8 |
21 | Advanced comparatives / Articles / Making guesses | Speakout Pre-intermediate Ünite-9 |
22 | Uses of “like” / Present-Past Passive / Complaining | Speakout Pre-intermediate Ünite-10 |
23 | Real conditions (If -When) / Giving opinions | Speakout Pre-intermediate Ünite-11 |
24 | Reported Speech / Hypothetical Conditionals for present and future / Requests and offers | Speakout Pre-intermediate Ünite-12 |
25 | Review of verb tenses / Talking about yourself | Speakout Intermediate Ünite-1 |
26 | Narrative Tenses / Telling a story | Speakout Intermediate Ünite-2 |
27 | The future (plans) / Discuss attitudes now-earlier in life | Speakout Intermediate Ünite-3 |
28 | The future (predictions): will, might, may, could, going to, likely to / Dealing with misunderstandings | Speakout Intermediate Ünite-4 |
29 | Used to and would / Reaching agreement | Speakout Intermediate Ünite-5 |
30 | Question tags / Polite requests | Speakout Intermediate Ünite-6 |
31 | Present Perfect Simple vs Continuous | Speakout Intermediate Ünite-7 |
32 | Present and past modals of ability / Clarifying opinions | Speakout Intermediate Ünite-8 |
33 | Third conditional / Expressing uncertainty | Speakout Intermediate Ünite-9 |
34 | Verb patterns / Giving advice-warnings | Speakout Intermediate Ünite-10 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Speak out Serisi Ders Kitapları ve online çalışmaları Northstar 3-4 Kitapları |
Ders Kaynakları | Ders Notları, Çalışma Kağıtları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Empower, Starter, Word List | 0 MB | |
0 | Empower, Elementary, Word List | 0 MB | |
0 | Empower, Pre-Intermediate, Word List | 0 MB | |
0 | Empower, Intermediate, Word List | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | ||||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | ||||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | ||||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | ||||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | ||||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | ||||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | ||||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|