Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | FZL 500 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencileri bu dersin sonunda, araştırmayı planlayabilme ve elde ettiği bulguları analiz edebilme ve istatistiksel yöntemleri kullanarak çalışmanın sonucunu yorumlayabilme ve sunu haline getirebilme. Ve seminer sunumu yapabilme
|
Dersin İçeriği | Bilimsel Araştırma niçin ve nasıl yapılır? Bilim, etik ve araştırma kavramlarının tanımlanmasını, Fizyoloji de bilimsel araştırmanın planlanmasını ve konu seçimi, gerekli literatür bilgilerinin toparlanması ,bilimsel araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi ve yayında dikkat edilmesi gereken etik ilkeleri, Tez yazım kuralları ve tezin nasıl yazılması gerektiği, Seminer verirken nelere dikkat edilmeli |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma konusunu kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Literatür taraması ve bilimsel verilere ulaşmasını öğrenebilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Bilimsel araştırma türlerini öğrenebilir | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Deneysel araştırma konusunun seçilmesini anlayabilir | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Klinik araştırma konusunun seçilmesini anlayabilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Örneklem seçimi konusunu kavrayabilir Bilimsel bir hipotezin kurulmasını anlayabilir | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
7 | Deney koşullarının belirlenmesini anlayabilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Verilerin toplanması konusunu kavrayabilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Verilerin analizini anlayabilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Verilerin yorumlanması konusunu kavrayabilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Verilerin istatistiği ve yorumlanmasını öğrenebilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
12 | Bilimsel rapor oluşturulmasını kavrayabilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
13 | Makalenin yazım kurallarını anlayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
14 | Sunum hazırlanmasını öğrenebilir ve Seminer sunumu yapabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma nedir | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
2 | Bilimsel araştırma türleri | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
3 | Klinik araştırma konusunun seçilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
4 | Deneysel araştırma konusunun seçilmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
5 | Bilimsel bir hipotezin kurulması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
6 | Örneklem seçimi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
7 | Deney koşullarının belirlenmesi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
8 | Verilerin toplanması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
9 | Verilerin analizi | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
10 | Verilerin yorumlanması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
11 | Verilerin istatistiği ve yorumlanması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
12 | Bilimsel rapor oluşturulması | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
13 | Makalenin yazım kuralları | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
14 | Sunum yapma ve Seminer | Konu ile ilgili kitaplar ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program alanında çalışmakta olan ya da çalışmak isteyen bireylere ilgili ve gerekli yetkinliklerin (bilgi, beceri ve tutum) kazandırılmasını ve alanında eleştirel okuma, araştırma yapma, yayınlama yetkinliğini hedefler. | X | |||||
2 | Anabilim dalının sahip olduğu olanaklar, laboratuvar ve üniversitemizin alt yapısı gerekli eğitim vermek için yeterli olup bu olanaklarını Tıp fakültesinin diğer Anabilim dalları ile paylaşmak, multidisipliner çalışmalar planlamak ve yapmak, kliniklere yönelik eğitim faaliyetlerini yürütmek önemli hedeflerindendir. | X | |||||
3 | Yüksek Lisans Programının uygulanmasıyla genç ve dinamik insan gücü sağlanacak, araştırma projeleri yürütülerek elde edilen sonuçlar bilim dünyasına ve üniversitemize katkı sağlayacaktır. | ||||||
4 | Sürekli öğrenmenin önemini bilir, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip etme. | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olabilme. | ||||||
6 | Bir deneyi, araştırmayı tasarlama, yürütme, verileri çözümleme ve sonuçları yorumlama becerisi. | ||||||
7 | Alanlarındaki teknolojik-çağdaş teknikleri ve araç gereçleri kullanabilme. | ||||||
8 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kabiliyeti | ||||||
9 | Deneysel bir çalışma istatistiksel analizi de dahil olmak üzere planlama ve yapma. | ||||||
10 | Ulusal ve uluslararası kongreler için sözlü, yazılı sunu hazırlama. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |