Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hafif Metal ve Alaşımlarının Birleştirme Tekniği | IMM 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojik gelişmelerde odak noktası olan magnezyum, titanyum ve alüminyum gibi hafif metalleri tanıtarak bunların kaynaklı birleştirme yöntemlerini konuyla ilgilenenlere kavratmak ve endüstriyel uygulama örnekleri göstermek bu dersin genel amaçlarındandır. |
Dersin İçeriği | Hafif metaller içerisinde öncelikle yer alan magnezyum (Mg), titanyum (Ti) ve alüminyum (Al) metalleri ve bunların alaşımlarının hangi kaynak yöntemleriyle birleştirildiği ve bunların endüstriyel boyuttaki uygulamaları . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hafif metallerin hangileri olduğunu sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Alüminyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Alüminyumun kaynak yöntemleriyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Alüminyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Titanyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Titanyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Titanyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Magnezyumun bir hafif metal olduğunu tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Magnezyumun kaynak yöntemiyle birleştirilmesi için taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Magnezyuma yapılan kaynaklı bağlantıları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hafif metallere giriş, avantaj ve dezavantajlarıyla bunların diğer alaşımlardan farklı olan yönlerini tanıma | |
2 | Kaynağın tanımı, imalat prosesleri içindeki önemi ve kaynak yöntemlerine genel bakış | |
3 | Magnezyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı | |
4 | Magnezyum alaşımlarının TIG kaynağı | |
5 | Magnezyum alaşımlarının katı hal kaynakları (sürtünme-karıştırma, ışın, lazer vs.) ile kaynağı | |
6 | Magnezyum alaşımlarının kaynak kabiliyeti, son işlemleri | |
7 | Titanyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı | |
8 | Titanyum alaşımlarının TIG kaynağı | |
9 | Titanyum alaşımlarının katı hal kaynakları (sürtünme-karıştırma, ışın, lazer vs.) ile kaynağı | |
10 | VİZE | |
11 | Titanyum alaşımlarının kaynak kabiliyeti, son işlemleri | |
12 | Aluminyum alaşımlarının MIG/MAG kaynağı | |
13 | Aluminyum alaşımlarının TIG kaynağı | |
14 | Hafif metallerin kaynaklı birleştirmelerinin yapıldığı alanlar, video gösterimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |