Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer JFM 600 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel iletişim yolları, bilimsel sunum, bilimsel etik gibi konularda öğrencilere bilgi vermek ve bu konularda şeklen ya da tecrübe ederek bilgi sahibi olmalarına olanak sağlamak.

Dersin İçeriği

Tanımlar (bilgi, bilim, bilimsel araştırma, bilimsel yöntem),  Bilgi edinme yolları, Bilimsel araştırmanın amaç ve özellikleri,  Bilimsel yöntem ve temel nitelikleri, Bilimsel tutum ve davranışlar, Bilisel araştırma süreci,  Bilimsel etik,  Bilimsel iletişim yolları (sunum, makale, bildiri, seminer vb), Bilimsel tez nasıl yazılır,  Bilimsel makale nasıl yazılır

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel araştırmanın ne olduğunu kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yazacağı bilimsel tezi şeklen tasarlar Beyin Fırtınası,
3 Makale yazımı konusunda bilgi sahibi olur. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Bilimsel sunum yapma tecrübesi kazanır Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması ve tanımlar (Bilgi, bilim, bilimsel araştırma, bilimsel yöntem)
2 Bilimsel araştırmanın amaç ve özellikleri
3 Bilimsel araştırma yaklaşımları, bilimsel tutum ve davranışlar, konu seçimi, bilimsel yöntem ve temel nitelikleri
4 Bilimsel araştırma süreci
5 Bilimsel iletişim yolları
6 Bilimsel Tez Yazımı
7 Makale yazımı ve bildiri hazırlama
8 Öğrenci seminerleri
9 Öğrenci seminerleri
10 Öğrenci seminerleri
11 Öğrenci seminerleri
12 Öğrenci seminerleri
13 Öğrenci seminerleri
14 Öğrenci seminerleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kramer, S. L. (1996) Geotechnical earthquake engineering, Prentice-Hall civil engineering and engineering mechanics series). ISBN 0-13-374943-6

2. Reiter, L (1990). Earthquake Hazard Analysis, Columbia university Press, New York.ISBN 0-231-06534-5

3. National Research Council, 2003, Living on the active earth: perspectives on eathquake science, National Academic press, 418 pp.

4. Reilinger, R., et al. (2006). GPS constraints on continental deformation in the Africa-Arabia-Eurasia continental collision zone and implications for the dynamics of plate interactions, J. Geophys. Res., 111, B05411, doi:10.1029/2005JB004051.

5. Scholz, C.H., 2002, The mechanics of earthquakes and faulting, Cambridge University Press, 439 pp.

6. Smith, K., 2000, Environmental Hazards: Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420 pp, ISBN-10: 0415224640.

7. Stein, S. And Wysession, M., 2003, An introduction to seismology, earthquakes, and earth structure, Blackwell Publishing, 498 pp.

8. Lay, T. and Wallace, T.C., 1995.  Modern Global Seismology, Academic Press, New York, 521 pp.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan jeofizik yöntemleri seçer, kuramsal ve arazi çalışmalarında liderlik eder.
8 Yerbilimlerinde üç boyutlu modelleme yapabilecek düzeyde bilişim teknolojisi bilgi ve becerisine sahip olur ve uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 2 25 50
Final 1 30 30
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6