Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme-Öğretme Kuramları EPU 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açsında doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme.
Dersin İçeriği İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsanı tanıma bilgisi. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Öğrenme kuram\yaklaşımları bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
4 Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Bir kuram\yaklaşımı temele alarak bir eğitim durumu düzenleyebilme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
6 Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz edebilme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirebilme. Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları
3 Gelişimin boyutları
4 Davranışçı öğrenme kuramları-Klasik Koşullanma
5 Davranışçı Öğrenme Kuramları-Edimsel Koşullanma
6 Sosyal Öğrenme Kuramı
7 Ara Sınav
8 Bağlaşımcılık Kuramı
9 İnsancıl (Hümanistik) Öğrenme Kuramı
10 Bilişsel Öğrenme Kuramları
11 Bilgiyi İşleme Kuramı
12 Gestalt Kuramı
13 Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Klein, S. B. (1987). Learning. Principles and Applications. New York: McGraw Book Company.
Senemoğlu. N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 198
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,92
Dersin AKTS Kredisi 6