Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer MAT 500 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. METİN BAŞARIR
Dersi Verenler Prof.Dr. METİN BAŞARIR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bilimsel araştırma ne demektir, teknikleri nelerdir, AMS subject classification number ne işe yarar, Key word ne demektir, Math. Sci. net nasıl kullanılır, Mathematical Review ve Zentralblatt Math. ne demektir, Google akademik ve ResearchGate nasıl kullanılır, yazar ve dergi araştırması nasıl yapılır, Makale okur ve yazarken nelere dikkat etmek gerekir, seminer nasıl yapılır konularında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Dersin amacında ayrıntılı verilen konular

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Deney ve Laboratuvar,
2 Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim ve Bilimsellik, Bilimin amacı
2 Araştırmanın temel nitelikleri
3 Bilimsel araştırmanın aşamaları
4 Araştırma raporu yazımı
5 Araştırma raporu, giriş-Amaç
6 Araştırma raporu, giriş-önem
7 Yöntem - Araştırma Modeli - Tarama Modelleri
8 Ara sınav
9 Yöntem - Evren ve Örneklem
10 verilerin toplanması
11
12 Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması
13 Bulgular
14 Bilim ve Etik
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminerle ilgili internet kaynakları. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Geniş bir matematiksel bilgiye sahip olur ve analitik düşünme becerileri kazanır; akademik araştırma, öğretim, endüstriyel matematik, veri analizi, mühendislik ve matematik ile ilgili daha pek çok alanda kariyer fırsatlarına hazırlanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 75
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 30 30
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 40 40
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6