Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Iv (Klarnet) CKL 214 4 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN
Dersi Verenler Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak

  klarnetle ilgili araştırmalara  yönlendirmek 

  ilgili alan derslerine katkı sağlamak

klarnet repertuvarı ve icrası hakkında  öngörü sahibi olmak

Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak.

Dersin İçeriği

 1ve 4 komalık seslerin üfleme  pozisyonun gösterilmesi

 bu sesleri içeren makamların etüt ve uygun eserlerin icra edilmesi

Türk Musiki formlarından saz musiki içine giren peşrev, saz semai taksim hakkında teori bilgisi verilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Süzinak makamının icra becerisinin kazanılması.
2 Hicaz makamının icra becerisinİn kazanılması.
3 saz semai icra edebilme becerisinin kazanılması.
4 Uşşak makamının icra becerisinin kazanılması.
5 Beyati makamının icra becerisinin kazanılması.
6 Karcığar makamının İcra becerisinin kazanılmasI.
7 Taksim yapabilme becerisininin kazanılması.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Suzinak makamında seyir ve peşrev (tatyos efendi) dinlenmesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
2 Suzinak peşrevi(tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
3 Hicaz makamında seyir ve peşrev(Refik fersan) dinletilmesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
4 Hicaz makamında Garip saz semai 1ve2.hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
5 Hicaz makamında Garip saz semai 3ve4hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
6 Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
7 Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
8 Uşşak makamında 8/8 usulde bir gönül hikayesi adlı şarkı dinletilmesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
9 Beyati makamında seyir ve peşrev(Seyfeddin efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
10 Beyati makamında seyir ve peşrev (Seyfeddin efendi) tekrar Dinletilimes ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
11 Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) Dinletilmesi ve icra edilmesi TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
12 Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) tekrarı Dinletilmesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
13 Uşşak Beyati ve Karcığar taksim icrası Dİnletilmesi ve icra edilmesi. TRT Türk Müziği repertuar arşivi.
14 GENEL TEKRAR
Kaynaklar
Ders Notu

Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı 

 TRT Türk sanat Müziğii arşivi.

Ders Kaynakları

Türk Müziği Klarnet eğitimi  metin gülsün   

İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı  öğrenci notları 

Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 88
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 128
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
Dersin AKTS Kredisi 4