Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı V | THO 407 | 7 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ, Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, Öğr.Gör. HAMDİ İTİL, Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN, Arş.Gör. HASAN HÜSEYİN ŞAHİN, Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kullanılan Metodlar içerisinde görülecek parmak numaralarının anlam açıklamalarını yapar. | ||
2 | Türk müziği unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | ||
3 | Teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri uygular | ||
4 | Değişik zorlukta ve karışık türde dizi ve usûllerden oluşan nota okuma çalışması yapar. | ||
5 | Uygun dikte ve deşifre çalışmaları uygular. | ||
6 | Enstruman için yazılmış sol majör parmak egzersizlerini analiz eder. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmiş dönemin tekrarı | Bir önceki dönemde öğrenilen konlurın tekrar edilmesi |
2 | Nihavend Makamı, Nihavend Şarkı “Katip” | Nihavent makamında yapılmış eser kayıtlarının dinlenmesi, ney kayıtlarının bulunması, |
3 | H.Saadettin Arel “Nihavend Peşrev” | Nihavent makamında yazılmış peşrev ve saz semailerinin kayıtlarıın bulunup dinlenmesi, hüseyin Sadettin Arel hakkında bilgi edinilmesi |
4 | Hasip Dede “Nihavend Saz Semai” | Hasip dede hakkında bilgi, Nihavend saz semaileri hakkında genel bilgi |
5 | Yusuf Paşa “Neveser Peşrev” | Neveser makamı hakkında genel bilgiler, neveser makamında bestelenmiş eserlerin kayıtlarının dinletilmesi |
6 | Genel Tekrar | Öğrenilen konuların evde çalışılarak gelinmesi ve tekrar edilmesi |
7 | Öğrenilen pozisyonlarla ilgili saz eserleri yorumlaması | Ney'de kullanılan çeşitli parmak ve dudak pozisyonlarının egzersizlerle geliştirilmesi |
8 | Egzersizler | 16 lık ve 32 lik değerlerde hızlı notalardan oluşmuş parmak egzersizleri |
9 | Seviyeye uygun eserlerin çalınması, yorumlanması | 16 lık ve 32 lik değerlerde hızlı notalardan oluşmuş parmak egzersizleri |
10 | Seviyeye uygun eserlerin çalınması, yorum | seviyeye uygun eserlerin araştırılıp incelenmesi ve dinlenmesi |
11 | Şed makamlarla ilgili dizi çalışmaları | Şed makamlarla ilgili dizi çalışmaları |
12 | Şed makamlarla ilgili parmak pozisyonları | Ney'de en çok zorlanılan şed makamların araştırılması, bunlarla ilgili ses ve görüntü kayıtlarının incelenmesi |
13 | Pozisyon çalışmaları | Parmak numaralarına göre pozisyonların yerlerinin karışık değerdeki notalarla çalışılması |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |