Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dans Tarihi THO 418 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU
Dersi Verenler Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Semih Özbilgi

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Prehistorik dönemden başlayarak Dansın Asya ve Avrupa´daki gelişimi tarihsel ve kültürel açıdan anlatmak.

 

.

Dersin İçeriği

Dansın doğuşu, Eski Uygarlıklarda Dans; Sümerleri, Mısır, Yunan ve Roma uygarlıkları ve dansları. Ortaçağ , Rönesans; Balenin doğuşu. Balenin gelişimi

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dansın ortaya çıkış sürecini kronolojik olarak bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Dansın kültürel ve tarihsel gelişimi hakkında yorum yapar Tartışma, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
3 Karşılaştığı dansın dönemine göre analiz edebilir. Problem Çözme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dansın Doğuşu
2 Tarih Öncesi Dönemlerde Dans
3 Antik Sümer Dansları
4 Antik Mısır Dansları
5 Antik Yunan Dansları
6 Roma Dönemi Dansları
7 Ortaçağda Dans
8 ara sınav
9 Rönesans Dansları
10 18. yy’ da dans-Salon dansları
11 19. yy romantik Bale
12 19. yy klasik Bale
13 Ekoller
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

History of Dance by Curt Sachs, History of Dance by John Martin, Kısa Bale ve Modern Dans Tarihi, Jak Deleon.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 16 16
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,76
Dersin AKTS Kredisi 4