Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunları Müzik ve Uygulamaları Vııı THO 402 8 2 + 2 3 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU
Dersi Verenler Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Semih ÖZBİLGİ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Türkiye'de yaygın olarak uygulanan Kafkas Kültür coğrafyasından dans karakterlerinden örnekleri öğretmek. 

Dersin İçeriği

Türkiye'de uygulanan Kafkas Kültür Coğrafyasından Dans Örnekleri.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kafkas Kültür Coğrafyasını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Kafkas kültür coğrafyasına ait dansları ve müzikleri bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Türkiye'de uygulanan Kafkas kültür coğrafyası dansları ve müziklerini bilir. Deney ve Laboratuvar, Performans Değerlendirme,
4 Türkiye'de uygulanan Kafkas kültür coğrafyası dansları ve müziklerini uygular. Deney ve Laboratuvar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kafkas Kültür Coğrafyasının Tanıtılması, postür çalışmaları
3 Türkye'de uygulanan Kafkas Kökenli Danslar, düz yürüme
4 Simd Dansı Uygulaması
5 Türkiye'de üretilen Kafkas Kültür Coğrafyasına ait danslar, koşmalar.
6 Lezginka Dansı uygulaması.
7 genel tekrar.
8 vize sınavı
9 Göç Bağlamı ve Kafkas dansları ilişkisi, dönüş tekniği.
10 Dağıstan yallı Dansının uygulaması.
11 Eski ve yeni danslar,
12 Horomi dansı uygulaması
13 genel tekrar
14 genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 14 14
Final 1 28 28
Ödev 1 28 28
Toplam İş Yükü 198
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,92
Dersin AKTS Kredisi 8