Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunları Müzik ve Uygulamaları V THO 301 5 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EDA ERTURAL
Dersi Verenler Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Semih Özbilgi

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin; Türk Halk Oyunları Bar türünü tanıması, geleneksel özelliklerini gözlemlemesi, geleneksel Bar oyunlarının hareketsel analizi yapması, bireysel uygulama ile taklit edebilmesi, hareketi kendi bedenine aktarma sistemlerini basamaklamasına katkıda bulunmaktı

Dersin İçeriği

Bar oyunları hakkında geniş bilgiye sahip olma. Erzurum oyun repertuarını tanıma, öğrenme, uygulama, ve sahneleme projeleri geliştirme

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bar türü oyun türü hakkında teorik bilgi edinme
2 Bar türü oyun türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme.
3 Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme.
4 Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme.
5 Bar oyunlarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar, Bar oyun türlerinin tanıtım, Görüntü destekli ders tanıtımı ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
2 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (Başbar), Alan Araştırmaları görüntüleri destekli ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
3 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (Başbar), Oyun öğrenim ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
4 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (Uzundere) Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
5 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (Uzundere) Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
6 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (Sekme) Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
7 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (Sekme) Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
8 vize ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
9 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (hoşbileik) Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
10 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (hoşbileik) Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
11 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (dello) Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
12 Erzurum erkek bar oyun uygulamaları (dello) Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
13 Erzurum kadın bar oyun uygulamaları (Aşırma) (Güvercin), (Kavak) Alan Araştırmaları görüntüleri destekli oyun öğrenimi ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
14 Erzurum kadın bar oyun uygulamaları (Aşşahtan Gelirem), (Tesine) Oyun öğrenim ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLA
Kaynaklar
Ders Notu

Dans ayakkabıs ve dans kıyafetleri.

Ders Kaynakları

ATILCAN, İhsan Çoskun, “Erzurum Barları ve Yöresel Giysileri”, Erzurum Kültür ve Dayanışma Vakfı Yayınları-1, İstanbul, 1991 BULUT, Sebahattin, “Damla Damla Erzurum” Kültür Yayınları, Demircioğlu Matbaacılık, Erzurum, 1988 DEMİRSİPAHİ, Cemil, Türk Halk Oyunları, , Türk Tarihi Kurumu Basımevi. I. Baskı, Ankara 1975 OKDAN, Bora , “Türk Halk Oyunları Türlerinden Barların Yapısal Özellikleri, Yüksek Lisans Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Halk Oyunları Anabilim Dalı, İzmir, 2002 DERS ARAÇLARI: Erzurum Bar oyunları alan araştırması video görüntüleri Erzurum Bar oyunları 1958 – 2010 yılları arası video görüntüler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir.
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır.
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 1 6 6
Ara Sınav 1 8 8
Final 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4