Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Bilimi | THO 309 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EDA ERTURAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EDA ERTURAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı Türk halk oyunlarının temel kaynağı olan halkın kültürünü araştırma, derleme, analiz etme ve anlamlandırma becerisini öğrenciye kazandırmaktır. Adet, gelenek, töre, görenek gibi Türk Halk biliminin temelini oluşturan kavramlarla aynı zamanda halkın dansını anlamlandırmak ve sebep sonuç ilişkisini kurmaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk bilimi alanındaki temel kavramları bilir. Halk oyunları ile bu kavramlarla ilişki kurar. | ||
2 | İnanç ve inanışların Türk Halk oyunlarına etkisini anlamlandırır. | ||
3 | Halk kültürü ve halk oyunları arasındaki sebep sonuç ilişkisini kurar. | ||
4 | Dünya kültürleri ve Türk Halk kültürü arasındaki kültür paralelliğini örnekler. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Halk Bilimi nedir? sorusuna cevap olarak dersi tanıma. amaç ve hedeflerini anlatma | |
2 | Halk, halk bilim kültür gibi kavramları anlatma. | |
3 | Dünyada ilk halk bilimi çalışmalarını anlatma | |
4 | Türk Halk bilimi alanındaki ilkler kabul edilen yazılı kaynakları anlatma | |
5 | Türk halk biliminin Türkiyedeki gelişimini anlatma | |
6 | Halk bilimiyle ilgili temel kavramları anlatma. sosyal normlar ( töre, gelenek, görenek, moda gibi) | |
7 | halk biliminin sözlü yanaklarını anlatma (sinema, tiyatro, belgesel gibi görsel kaynaklar) | |
8 | halk bilimi alan araştırma tekniklerini anlatma (derleme) | |
9 | Türk halk bilimini besleyen inanç ve inanış sistemlerini anlatma | |
10 | Türk halk bilimini besleyen inanç ve inanış sistemlerini anlatma | |
11 | İslamiyet öncesi inanış sistemleri hakkında bilgi verme anlatma | |
12 | İslamiyet öncesi inanış sistemleri hakkında bilgi verme anlatma | |
13 | Türk halk biliminde inanışlarla ilgili uygulamaları anlatma ve örnek verme | |
14 | Türk halk bilimini besleyen inanç ve inanış sistemlerini anlatma ve örnek verme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sedat Veyis ÖRNEK , Türk Halk bilimi Erman ARTUN , Türk Halk Bilimi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|