Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi MKM 482 8 5 + 10 10 15
Ön Koşul Dersleri

8. YARIYILA KADAR OLAN TÜM DERSLER

 

 

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SEÇİL EKŞİ, Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN, Prof.Dr. MURAT ÖZSOY, Doç.Dr. SEDAT İRİÇ, Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN, Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ, Doç.Dr. NEHİR TOKGÖZ, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMET MUAZ YALÇIN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı: yedi yarıyılın sonunda tüm zorunlu derslerini tamamlayan, Makine Mühendisliği öğrencilerine, öğrendiklerini imalat, enerji veya otomotiv sektöründeki bir işletmede uygulama imkanı vererek deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir işletmenin organizasyonel yapı ve ilişkiler ve ürün, imalat süreci hakkında bilgilenir Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Bir işletmenin tasarım ve analiz sürecini öğrenir. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
3 Bir işletmenin makine/teçhizat faaliyetleri hakkında bilgilenir ve deneyim kazanır. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
4 Bir işletmede üretim planlama ve uygulama tecrübesi kazanır. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
5 Bir işletmede üretim gerçekleşirken inceleme imkanı bulur. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
6 Bir işletmenin kalite kontrol sistemini inceleme imkanı bulur. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
7 Bir işletmede ürün iyileştirme yaklaşımları konusunda deneyim kazanır. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
8 Bir işletmenin ambalaj, depolama, boyama süreçleri hakkında bilgilenir. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
9 Bir işletmedeki laboratuvar, test, muayene ve analizler konusunda deneyim kazanır. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
10 Bir işletmenin Bakım-Onarım sistemini işletme içinde inceleme imkanı bulur. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletmenin organizasyonel yapı, ilişkiler ve ürün, imalat sürecini inceleme ve analizi
2 Ürün için tasarım süreçlerinin başlatılması ve incelenmesi
3 İşletmedeki tasarım ve analiz programlarının incelenmesi
4 Ürün teknik resimlerinin hazırlanma sürecinin incelenmesi ve analizi
5 İmalat için gerekli makine/teçhizat faaliyetlerinin incelenmesi ve analizi
6 Üretim planlama ve iş emirlerini oluşturma sürecinin incelenmesi ve analizi
7 Üretim sistemlerini inceleme ve analizi
8 Ürün inceleme ve analizi
9 Hatalı ürün, süreç problemleri ve geri besleme inceleme ve analizi
10 Ara Sınav
11 Problem belirleme ve iyileştirme süreçlerini inceleme ve anali
12 Ambalajlama, depolama, boyama süreçleri inceleme ve analizi
13 İşletmede test, muayene, laboratuvar inceleme ve analizi
14 İşletmenin Bakım-Onarım ve diğer destek sistemlerini inceleme ve analizi
Kaynaklar
Ders Notu

Makine Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar

Ders Kaynakları

Makine Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
1 -Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
2 -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
3 -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 -Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
5 -Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
6 -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
7 -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
7 -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
8 -Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. X
9 -Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
10 -Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
11 -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
11 -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Performans Görevi (Uygulama) 15 14 210
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Proje / Tasarım 15 8 120
Toplam İş Yükü 375
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15
Dersin AKTS Kredisi 15