Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Termodinamik | GDM 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi İNCİ CERİT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendisliğinin esas ilgi alanlarından biri olan ısı ve iş ilişkileri ile enerji dönüşümlerinin fiziksel temellerini ve mühendislik uygulamalarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Birim sistemleri, hidrostatik basınç, gaz basıncı ve basınç ölçme yöntemleri. Saf madde ve faz değişimleri. Termodinamiğin O . yasası ve mühendislik sistemlerinin 1. ve 2. yasa çözümlemeleri.Kapalı ve açık sistemler için iş ve ısı. Soğutma makinesi ve Isı Pompası. Carnot çevrimleri, Entropi ve uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik bilgileri ve uygulamalarını kazandırmak, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Tüm mühendislik dallarında her türlü enerji çözümlemeleri için gerekli bilgilerin edinilebilmesi için temel fiziksel yasa ve kuralların öğretilmesi | Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Mühendislik sistemlerinde kütle ve enerji korunumu ilkesinin uygulamaları ve saf madde faz değişimleri öğretilmek | Tartışma, | |
4 | Kapalı sitemler için Termodinamiğin 1. yasası | Anlatım, | |
5 | Entalpi kavramı ve uygulamaları | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Soğutma makinesi ve Isı Pompası | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Carnot çevrimleri, Entropi ve uygulamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | |
2 | Sıcaklık ölçümleri ve termodinamiğin 0. yasası | |
3 | Enerji geçişleri ve genel enerji analizi | |
4 | Saf madde ve özelikleri | |
5 | Faz değişimi özellik diyagramları | |
6 | Mükemmel ve gerçek gaz denklemleri, entalpi ve özgül ısılar | |
7 | Kapalı sistemler için enerji analizi | |
8 | Kapalı sistem 1. yasa çözümlemeleri | |
9 | Ara sınav haftası | |
10 | Açık Sistemler İçin Enerji Analizi | |
11 | Açık Sistem 1. Yasa Çözümlemeleri | |
12 | Termodinamiğin 2. Yasası | |
13 | Isı ve Soğutma Makinaları ile Isı Pompası | |
14 | Ekserji ve 2. Yasa Verimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dönem başında SABİS´e yüklenecektir |
Ders Kaynakları | 1. Çengel, Y.A. ve Boles, M.A. ´Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik´, Türkçesi: Derbentli, T., Literatür Yayıncılık, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |