Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cam Lifi Takviyeli Çimento Esaslı Kompozitler (Sektör Dersi) | INM 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere cephe kaplama sistemlerinden biri olan cam lifi takviyeli çimento esaslı kompozitler hakkında teorik ve uygulamaların aktarılması yoluyla sektörün ihtiyaç duyacağı yetkinlikte elemanların yetişmesinde katkı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Beton bileşenleri ve geleneksel beton özellikleri, Betonda lif kullanımı ve liflerin betona kazandırdığı özellikler, beton içinde kullanılan lif türleri ve özellikleri, Cam lifi takviyeli kompozitlerde gelişimi ve tarihçesi, Cam lifi takviyeli kompozitlerin üretim amaçları, Cam lifi takviyeli kompozit üretiminde kullanılan lif çeşitleri ve özellikleri, Cam lifi takviyeli kompozitlerin üretim metotları ve karışım oranları, Cam lifi takviyeli kompozitlerin taze harç özellikleri, Cam lifi takviyeli kompozitlerin sertleşmiş haldeki özellikleri, Cam lifi takviyeli kompozitlerde sınıflandırma ve belgelendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel beton ile cam lifi takviyeli kompozitlerin benzerlik ve farklılıklarının kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin karışım esaslarını tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
3 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin taze ve sertleşmiş haldeki özeliklerini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin durabilite özelliklerini sıralayabilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin sınıflandırılmasını ve belgelendirme işlemlerini kavrayabilir | Soru-Cevap, | Ödev, |
6 | Beton performansının geliştirilmesinde lif kullanımının önemini ve yöntemlerini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
7 | Beton kompozitlerde kullanılan lif türleri ve özellikleri hakkında bilgileri kavrayabilir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Beton bileşenleri ve genel özellikleri ile ilgili ilgili temel bilgiler (Agrega, çimento, su, karışım oranları, çevresel etkiler) | |
2 | Beton bileşenleri ve genel özellikleri ile ilgili ilgili temel bilgiler (Özel beton çeşitleri, taze ve sertleşmiş beton özellikleri) | Düşük, normal ve yüksek dayanımlı beton ihtiyacının nedenlerini araştırılacak |
3 | Cam lifi takviyeli kompozit üretim amaçları | Cam lif takviyeli çimento esaslı kompozitlerden beklenen temel özellikler hakkında araştırma yapılacak |
4 | Cam lifi takviyeli kompozitlerde kullanılan lif çeşitleri ve özellikleri | Beton üretiminde kullanılan doğal ve yapay lifleri araştıracak |
5 | Cam lifi takviyeli kompozit karışım oranları, üretim metotları ve lif-matris ilişkisi | Beton karışım oranlarını araştıracak |
6 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin test metotları ve ilgili standartlar | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Cam lifi takviyeli kompozit taze harç özellikleri | Taze harç özelliklerini araştıracak |
9 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin mekanik özellikleri (basınç, eğilme, çekme vb.) | Betonun mekanik özelliklerini araştıracak |
10 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin gerilme-deformasyon davranışı | Malzemelerin gerilme-deformasyon özelliğini araştıracak |
11 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin yorulma, büzülme, sünme vb. özellikleri | Yorulma ve büzülme deney metotlarını araştıracak |
12 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin durabilite özellikleri | Durabilite konusunu araştıracak |
13 | Cam lifi takviyeli kompozitlerin içyapı özellikleri | SEM, XRD, FT-IR vb. spektroskopik metotları araştıracak |
14 | Cam lifi takviyeli kompozitlerde değerlendirme, sınıflandırma ve sertifikalandırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Maraşlı, M., (2019), Cam lifi takviyeli betonlarda olgunluk indeksi yöntemi ile eğilme ve basınç dayanımlarının tahmin modelinin geliştirilmesi, Düzce Üniversitesi Kompozit Malzeme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. ACI. (1999). ACI 544.1 R: State-of-the-art report on fiber reinforced concrete. Bentur, A., & Mindess, S. (2006). Fibre reinforced cementitious composites. Crc Press. P. J. M. Bartos, Glassfibre Reinforced Concrete Principles, Production, Properties and Applications., 1nci Baskı. Dunbeath Mill, UK: Whittles Publishing, 2017. Öndökümlü beton mamuller - Cam elyaf takviyeli beton performansının sınıflandırılması, Türk Standardları Enstitüsü TS EN 15191, 2010. GFRC, PCI MNL-128 (GFRC - Recommended Practice For Glass Fiber Reinforced Concrete). 2001. Ön Yapımlı Beton Mamuller-Cam Elyaf Takviyeli Çimento (CTÇ) TS EN 1170-1/8 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |