Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etkili İletişim Becerileri | ADA 235 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜRKAN KILIÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜRKAN KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Etkili iletişim kurma yöntemlerini kavrayarak, dinleme, empati yapma, ikna edici iletişim kurma, sözlü veya sözsüz iletişim ile beden dilini doğru şekilde kullanmayı öğrenme |
Dersin İçeriği | Etkili iletişim sürecini kavrar ve etkili iletişimin önündeki engelleri kaldırır, dinleme ve ikna edici konuşma becerisi kazanır, sözlü, sözsüz iletişim ile beden dili ile iletişim kurmanın inceliklerini kavrar, sosyal yaşamda nezaket ve görgü kurallarını öğrenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve İletişim Süreci | |
2 | Etkili İletişim Kavramı ve Süreci | |
3 | Etkili İletişimin Önündeki Engeller | |
4 | Dinleme Becerisi | |
5 | Empati Becerisi ve Empatik İletişim | |
6 | Tutumlar ve Sosyal Etkiler | |
7 | İkna Edici İletişim ve İkna Teknikleri | |
8 | Etkili İletişim Ve Duygusal Zekâ | |
9 | Sözsüz İletişim Becerileri | |
10 | Beden Dili | |
11 | Kişisel Alan Kullanımı/Proksemi ve Mekân Kullanımı | |
12 | Dokunma Yoluyla İletişim | |
13 | Göz Teması Ve Kroksemi | |
14 | Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları, Görgü ve Nezaket |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar. | ||||||
3 | Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır. | ||||||
4 | Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
5 | Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır. | ||||||
7 | Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır. | ||||||
8 | Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|