Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce I | EBE 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEDA İLHAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEDA İLHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; Common European Framework çerçevesinde B2 düzeyinde İngilizcede - Teknik kelimeler bilgisine sahip olmaları - Dinlediklerini anlamaları - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduğunu anlamaları, Gereken mesleki bilgiyi yazılı ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin mesleğe atıldıklarında ihtiyaç duyabilecekleri İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Bu dersi başarı ile tamamlayan her öğrenci alanında yeterli olacak düzeyde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | 2. Tıpta kullanılan teknik terimleri anlamaya başlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | 3. Orta seviyedeki tıbbi yayınları okuyup tanımlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | 4. Mesleği ile ilgili bir konuda basit metinler yazar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | 5. Hastalıklar ve mesleği ile ilgili bilgileri anlayacak kelime dağarcığına sahip olur. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Health and Illness a.Asking about health b.Sickness c.Recovery | |
2 | Parts of the body 1a.Parts of the body b.Referring to parts of the body c.Describing radiation of pain/ 2a.The abdomen b.The chest c.The pelvis | |
3 | Functions of the body a.Eating b.The five senses c.Other functionsd. Less common functions | |
4 | Nurses a.Nursing Grades b.Support workers c.Specialization d.The nurse’s role | |
5 | Allied Health Professionals a.Community Health b.Technicians c.Opticians 2.a.Community Health b.Technicians c.Opticians | |
6 | Hospitals a.Introduction to a hospital b.Outpatients c.Inpatients / Primary Care a.The National Health Service b.The Practice Tea | |
7 | Ara sınav | |
8 | Symptoms and Signs a.Describing Problems b.Presentation c.Talking about symptoms | |
9 | Blood a.Full Blood Count b.Anaemia c.Pernicious anaemia / Bones a.bones b.fractures c.treatment of fractures | |
10 | Chilhood a.milestones b.common infectious diseases c.coeliac disease / The eye a.parts of the eye b.examination of the eye c.retinopathy | |
11 | Gastrointestinal system a.examination of the abdomen b.the faeces / Gynaecology a.female reproductive system b.menstruation c.contraception | |
12 | The heart and circulation a.shortness of breath b.heart rhythm c.heart failure / 2.a physical examination b.examining heart and circulation | |
13 | Infections a.fever b. microorganisms c.source and spread of infection | |
14 | Mental Illness a.psychiatric disorders b.affective disorders c.neurotic and stress-related disorders |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Oxford Dictionary |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | ||||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | ||||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |