Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Beden Dili | SHB 349 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. CENGİZHAN AYNACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kişisel ve mesleki yaşamda etkili iletişim kurabilmek amacıyla sözlü ve sözsüz iletişimin temel özelliklerini; sözlü iletişimde dili, dil ötesi unsurları ve beden dilini etkili kullanmanın iletişime katkısını kavratmak ve edinilen bilgi ve becerileri uygulama becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Etkili iletişim tekniklerinin öğrenilmesi ve uygulanması. Sosyal hizmet mesleğinin en önemli unsurlarından biri olan iletişimin beden dilindeki yansımalarının öğrenilmesi ve uygulanması. Topluluk karşısında sunum ve konuşma becerilerinin geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel hayatta ve meslek hayatında kendilerini etkili bir biçimde ifade edebilme. | Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
2 | Topluluklara söz söyleyebilme, sunum yapabilme. | Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, | Portfolyo, |
3 | Konuşmalarda ses tonunu ve nefesini etkili kullanabilme. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Gösteri, | Performans Görevi, Portfolyo, |
4 | Bedensel duruş, göz teması, jest, mimik ve hareketleri etkili biçimde kullanabilme. | Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Gösteri, | Performans Görevi, Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuşma kavramı ve temel özellikleri | |
2 | İyi bir konuşmacının nitelikleri | |
3 | Diksiyon kavramı ve diksiyon eğitiminin amaçları, faydaları | |
4 | Türkçenin sesleri, özellikleri. Nefes çalışmaları | |
5 | Diksiyon: Telaffuz, konuşma kusurları | |
6 | Diksiyon: Vurgu, Cümle vurgusu. Metinler üzerinde çalışmalar | |
7 | Diksiyon: Sözcük grubu vurgusu, sözcük vurgusu. Metinler üzerinde çalışmalar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Diksiyon: Tonlama. Metinler üzerinde çalışmalar | |
10 | Metin türleri, konuşma türleri. Farklı türlerin dil ötesi unsurların kullanımına etkisi | |
11 | Beden Dili: Mimikler, jestler ve bedenin duruşu. Uygulama çalışmaları | |
12 | Beden dilinin olumlu ve olumsuz kullanımı. Uygulama çalışmaları | |
13 | Beden Dili: Sözlü ve sözsüz iletişimde mekanın kullanımı | |
14 | Beden dilinin kültürel boyutu. Uygulama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özdemir, Emin. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. Özçelebi, Suat. Konuşmak ve Anlaşılmak, Sözsüz İletişim ve Beden Dili. Sita Yayınları. 1998. Baltaş, Zuhal; Baltaş Acar. Beden Dili, İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz. Remzi Kitabevi, İstanbul 1999. Fast, Julius. Beden Dili- Siz Sussanız da Bedeniniz Konuşuyor, çev: Adalet Çelbiş, Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul, 1999. |
Ders Kaynakları | Özdemir, Emin. Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1992. Özçelebi, Suat. Konuşmak ve Anlaşılmak, Sözsüz İletişim ve Beden Dili. Sita Yayınları. 1998. Baltaş, Zuhal; Baltaş Acar. Beden Dili, İletişim Becerinizin Anahtarı Sessiz Diliniz. Remzi Kitabevi, İstanbul 1999. Fast, Julius. Beden Dili- Siz Sussanız da Bedeniniz Konuşuyor, çev: Adalet Çelbiş, Kuraldışı Yayıncılık, İstanbul, 1999. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |