Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi Bilgisayar Uygulamaları | CEK 374 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bünyamin Yasin ÇAKMAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İleri düzeyde veri analizi ve görselleştirme bilmek, öğrencilere İK alanında gerekli olan bilgisayar programlarını kullanabilme becerisi kazandıracaktır. Bu bağlamda, öğrencilere, İK metriklerinin kullanılması, işçi ve firma bilgilerinin grafikler yardımıyla raporlanması ve performans grafiklerinin oluşturulması gösterilecektir. Böylece, öğrenciler, bir şirket verileri üzerinden nasıl analiz yapılır ve bu veriler nasıl raporlanır ve sunulur, bunu öğrenme fırsatı bulacaklar. |
Dersin İçeriği | Excel’e giriş; grafikler; kosullu formatlama; fonksiyonlar; pivot tablolar; İK raporlama; KPI; Temel İK metrikleri; |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Teorik Ders, | Sınav, Ödev, | |
2 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, | |
3 | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İKY ve Teknoloji Kullanımı | |
2 | İK Analitiğine Giriş | |
3 | İK Planlaması Veri Analizi | |
4 | İşe Seçme ve Yerleştirme Veri Analizi 1 | |
5 | İşe Seçme ve Yerleştirme Veri Analizi 2 | |
6 | İK Anahtar Performans Göstergeleri | |
7 | Performans Değerlendirme Veri Analizi | |
8 | ARASINAV | |
9 | Kariyer Yönetimi Veri Analizi | |
10 | Devamsızlık Veri Analizi | |
11 | İşgücü Devir Oranı Veri Analizi | |
12 | İK DASHBOARD Oluşturma ve Veri Raporlama 1 | |
13 | İK DASHBOARD Oluşturma ve Veri Raporlama 2 | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili Ders Notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |