Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Hizmet Temelli Sosyal Politika Analizi | SHD 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Sosyal Politika ve Planlama Sosyal hizmete Giriş Sosyal Hizmet Kuramları Aile temel dersleri Alan dersleri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YUSUF GENÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal hizmetin temel konularından olan sosyal politika uygulamalarının eleştirel bakış açısı ile değerlendirilmesi ve alternatif politikalar üretilebilmesi. Sosyal hizmet açısından sosyal politika geliştirmenin öneminin kavranması. |
Dersin İçeriği | Sosyal sorunlara ilişkin temel kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar, sosyal sorunların ortaya çıkışında etkili olan sosyoekonomik yapılar, sosyal sorunların gelişim dinamikleri, sonuçları ve bu sorunların önlenmesine ilişkin çözüm geliştirme biçimleri ile sosyal politikanın tarihi ve temel kavramları ile sosyal politikanın sosyal hizmet uygulamasındaki yeri ve öneminden oluşmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1 | Ödev, Saha-Arazi Çalışması, Tartışmalı Ders, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | 1,2 | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Tartışmalı Ders, Saha-Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | 1,2,3 | Ödev, Tartışmalı Ders, Teorik Ders, Beyin Fırtınası, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Hizmet Açısından Sosyal Politika | |
2 | Sosyal Politikanın Temel Alanları ve Hedef Kitlesi | |
3 | Sosyal riskler, koruyucu sosyal politikalar ve sosyal hizmet | |
4 | Sosyal Devlet, Sosyal Belediyecilik ve Sosyal Politika Analizi | |
5 | Sosyal güvenlik Sistemlerinin Analizi ve Eleştirisi | |
6 | Yoksullukla Mücadele ve Sosyal Yardım Politikaları Analizi | |
7 | Evlilik, Aile ve Kadın Politikaları Tahlili | |
8 | Vize | |
9 | Türkiye’de Koruma Altındaki Çocuklara ve Gençlere Yönelik uygulamaların Analizi | |
10 | Engellilere yönelik politikaların Analizi ve Alternatif Hizmet Modelleri | |
11 | Adli Sosyal Politikalar ve Uygulamaların Tahlili (Mahkemeler, DS, Cezaevleri) | |
12 | Sağlık Politikalarında Sosyal Hizmet ve Tıbbi Sosyal Hizmet Uygulama Politikaları | |
13 | Çalışma İlişkileri, İstihdam Politikaları ve sosyal hizmetler | |
14 | Yaşlı Refahı Politikaları ve Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | ||||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | ||||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | ||||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | ||||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | ||||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | ||||||
8 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
9 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 45 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|